oro

om ni vill veta vad som gör att det känns som att jag bär mitt liv på mina axlar och har en jobbig klump i magen kan ni fortsätta läsa. vill ni inte det få ni gärna klicka er vidare till någon mer intressant sida. om ni väljer det senare vill jag ändå hälsa er välkomna tillbaka.

nu börjar det.

jag är sjukt orolig över att vara färdigutbildad om ett halvår och ställas mol allena på en halvljummen arbetsmarknad. jag är rädd att inte få jobb inom det område jag önskar, jag känner mig nedstämd över det faktum att jag mest troligt kommer att behöva lämna ljuva umeå och joe med staden. bli en veckopendlare. bli en sån som lever i ett förhållande om helgerna och har inget liv alls om veckorna. för då jobbar jag. första året som lärare och spenderar min fritid med lektionsplaneringar och hemlängtan. om jag får ett lärarjobb förstås. än värre, tror jag, vore att sätta sig i kassan på ica maxi och ha ett studielån att betala av. kvällar och helger. jag beundrar folk som orkar med det.

jag var inne på ams.se innan idag. ett enda heltidsjobbjobb fanns det för mig utifrån min utbildning. deppigt värre.

oro.

Kommentarer
Postat av: ingela

det ordnar sej! känn tilliten guppa omkring i magen!kram!

2008-07-07 @ 22:06:11
Postat av: Sandra

Som ingela skrev ; det kommer ordna sig. Du klarar av det mesta, så du klarar nog detta också ska du se. Det blir nog bra i längden :) .



Postat av: Erik

Det kommer defenitivt att ordna sig...

Du har en grym kunskap och en otrolig förmåga att hantera folk.

Är helt säker på att du kommer få jobb inom ditt områda, ingen tvekan.



Hjälper dig gärna på något sätt om det går! :D Hålla tummar, hålla ögon öpnna efter jobb osv. :D

2008-07-08 @ 12:01:26
URL: http://fota.blogg.se/
Postat av: lena

"var dag har av sin egen plåga" som man brukar säga.

Men du är klok, stark, glad m.m vem skulle inte vilja ha dig som arbetskollega?

kramar

2008-07-08 @ 12:35:07
URL: http://lenysik.blogg.se/
Postat av: Annelie M Sundholm

Usch. Min första tanke är är inte speciellt uppmuntrande. Det är: "jag är inte avundsjuk".

Men å andra sidan betalar jag ju av mina studieskulder utan att ha en avslutad utbildning och då kan jag ju känna att jag avundas dej lite...

Mitt lilla ord på vägen är ändå:

"äh, det ordnar sej. kanske inte till det bästa på en gång, men det ordnar sej i alla fall på nåt sätt till slut"

2008-07-08 @ 13:07:40
URL: http://puckolie.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha jag kan förstå att ni finner det roande. Vi är bortskämda här nere med att vi har så nära till allt. Det är ju inte så långt till Falkenberg egentligen, men det kändes som det då. :O)

2008-07-09 @ 07:55:18
URL: http://grodanemma.blogg.se/
Postat av: liv

jag hör och förstår dig helt det du känner och jag VET att det kommer att ordna sig bra för dig! för du är en fighter samtidigt som du skapar så mycket glädje omkring dig, därför kommer du hamna helt rätt framöver, vilken yrkeskategori det än må bli.

2008-07-10 @ 15:43:15
URL: http://livsbetraktelser.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback