valet att ta in det fina

jag har ett par arbetskamrater som, i mina ögon, är alltifrån bra sådana. jag har insett att jag har gått omkring och varit så arg på dem om dagarna att det fina i livet liksom hamnat vid sidan om. jag har varit så fokuserad på mina arga känslor att jag har stängt ute det som jag kallar livet. men jag har tänkt om. jag har bestämt mig för att stå upp för mig och inte ta en massa skit och utöver det hålla mig undan di två. på så vis behöver jag inte vara irriterad eller arg på några som i sann anda kan kallas energitjuvar. jag ska ha en bra sommar, liksom. det är ett av mina beslut när det kommer till att välja att ta in det fina.

här är det aplätt att ta in saker som får en att fokusera på det negativa, här på internet. inte minst bloggar kan göra mig hur neggo som helst. jag blir upprörd över skitsaker som ibland inte ens har med mig att göra. så jag har bestämt mig. bröderna schulmans texter blir inte lästa av mig. see, ett av mina mål i livet är att vara/bli en positiv människa som behandlar människorna som kommer i min väg med respekt. det betyder inte att jag ska vara mjäkig, nej tack. även integritet är något jag strävar efter. en bra sorts integritet. sån som oprah har. alltså inte surkärringsbeteende, det är inte det jag menar med integritet.

jag har bestämt mig för att varje dag välja att ta in det fina, undvika det fula så långt det går och när det inte går längre tar jag itu med det. med värdighet och ett förlåtande sinne. det vore helt fantastiskt om jag kunde lyckas med det en dag i mitt liv. mitt mål.

Kommentarer
Postat av: Emma Brissman

Hej Annelie! Hoppas allt är bra med dig. Jag dyker in och läser din blogg med jämna mellanrum. Förgyller min jobbdag lite. Du har så bra fångat något som jag behöver jobba på också. Det är lätt att irritera sig på folk och låta dom förpesta sin dag. Den enda som förlorar på det är ju jag själv. Mycket tänkvärt!! Ha en underbar sommar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback