mitt arma, ömmande hjärta

jag gör något jag egentligen inte klarar av. jag kollar på hundannonser på blocket, och vet ni? varje hund jag måste bläddra förbi gör att det värker i mitt hjärta lite grann. särskilt second hand-hundarna, för att de inte är lika lättsålda som valparna. för att de skulle passa så bra i våran familj. för att de skulle få världens skönaste familj om de flyttade hit. men även om hjärtat mitt rymmer alla hundar i världen, så gör inte min lägenhet det. och jag har inte tiden eller kompetensen för att få varenda av de där hundarna att må sitt allra bästa. bara hälften ungefär. hälften av hundarna, that is.

jag borde förbjudas att kolla på hundar där. så länge jag bor som jag gör får det vara bra med två hundar. sen, när jag bor i det där torpet, då kan fina familjen få utökas med en till. en stor. jag vill ha en ungersk vizsla tror jag, men det kommer nog aldrig hända. mitt hjärta kommer hinna fastna för någon ett- eller tvååring som inte kan bo kvar med sin familj före, en ljuvlig som behöver ett nytt hem, inte bara ett hem.

för övrigt kan jag meddela att mina fantastiska ligger utslagna, abba i biabädden och saga i soffan, efter en runda runt sjön. det är inte fullt en mil, men alltså. många steg för de näpna blir det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback