torsdagslistan

jag brukar inte hämta in posten dagligen, trots att jag går förbi postfacken varje gång jag går sträckan lägenheten-porten, porten-lägenheten. dock kikar jag in i mitt fack varje dag, för att se om det är något jag har glädje av att ta in. idag såg jag att jag hade fått brev från radiotjänst i kiruna. jag tänkte att det var en självklarhet att jag nu skulle få beskedet att jag inte skulle behöva betala in tv-avgift, så glad i hågen tog jag in brevet och öppnade det. minst sagt förvånad blev jag när jag läste att jag visst skulle betala, eftersom en kontrollant hade sett en silverfärgad 26-tums-tv när denne hade kollat in i min lägenhet från gångbanan. say what? alltså, jag undrar hur jag kan ha missat att det finns en tv i min lägenhet! eller vänta nu... jag har ju ingen tv!

ringde upp radiotjänst och bad om att få höra det samtal där jag, enligt den jag pratade med senast jag ringde dem, hade medgett att jag har tv. tänkte att jag kunde få höra det, eftersom den personen då hävdade att det var ett inspelat samtal och att jag därför var tvungen att överklaga skriftligt. "ööh, men generellt sett spelar vi inte in samtal, så det finns nog knappast en inspelning", fick jag veta idag. däremot var beslutet grundat på den iakttagelse kontrollanten har gjort. intressant, mycket intressant. känns som att det är lite väl mycket hitte-på som förssiggår bland de anställda på radiotjänst.

okej. så det här är vad kontrollanten kan ha sett i min lägenhet om denne kollade från gångbanan:
  

okej. klart och betalt. ingen tv. att jag behöver organisera om lite i min bokhylla är en helt annan sak. faktiskt.

lista över saker jag hade blivit glad om radiotjänst hade meddelat:
1. du behöver inte betala tv-avgift. fel av oss, du har rätt.
2. du är inte längre laktosintolerant.
3. vi bjuder på hemlagad och ekologisk middag resten av veckan.
4. vi vill erbjuda dig en tjänst som engelska- och religionskunskaplärare på ett gymnasium i gbg-trakten med eko-inriktning. heltid och bra betalt, du förtjänar inget mindre.
5. vi har krympt sverige, så nu kan du stanna kvar i umeå och bara ha en timmes bilväg hem till västkusten. allt för dig! (snacka om en god service-anda!)
6. för att förgylla din dag ber vi om att få erbjuda oss att byta kamrem och bromsskivor+belägg på din bil. givetvis tar vi oss gärna an rostlagningen där ditt tålamod tröt. allt detta gratis.
7. här får du ett god medborgare-stipendie på en sisådär 30 000:- att lyxa till livet med.
8. din farmor har inte längre parkinson. hon är heller inte dement. hon är fullt frisk och farfar din är överlycklig. hon likaså.

Kommentarer
Postat av: Erik

Ja alltså, vilken snygg 26" silverfärgad tv du har! ;)



Det som också är läckert är att dom kunde se att den osynliga tv:n var silverfärgad OCH att det var en 26":are.



;)

Postat av: Pappa

Det är mycket man kan undra över. Det måste vara en yrkesskada. dom ser förmodligen TV:ar överallt, men att det bara rör sig om silvergråa, är ju lite underligt. Det finns ju faktiskt lite andra kulörer också. Våran är ju silverbrun. Såg han inte vad det var för märke? Det finns ju faktiskt en del som ser i syner, hallusinationer heter det väl.

2009-04-23 @ 22:12:40
URL: http://bua.blogg.se/
Postat av: Annelie, fin blogg! En sak bara: engelsk- och religionskunskapslärare.. Flaggastång eller flaggstång, du vet! :) Sådärja, nu har nån varit dryg så det räcker för denna dag. Kram!

Andreas som bytt plats på kommentar och namn.

2009-04-24 @ 09:07:00
Postat av: Em

Tiderna förändras sannerligen. Från "tjock-teve" till "platt-teve"... och nu ytterligare ett steg till "osynlig teve"

2009-04-24 @ 11:00:01
URL: http://softem.blogg.se/
Postat av: Lasse

Vilken hjälte du är! =)

2009-04-24 @ 11:02:46
Postat av: Anonym

BARA ETT TIPS



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Bli medlem här: http://www.freestreet.se/?r=87



2009-04-24 @ 11:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback