i en förskollärares huvud: måndagar

det är inte alla måndagar man har måndagar, men idag har jag haft en. alla (ja, nästan) barn är jobbiga, mitt tålamod är sämre än hitlers. jag vill ha silvertejp och tejpa igen munnar och handklovar att sätta fast en unge eller två i möbler. idag har kanske bara en varit söt. en som sa att hon ville ha en sjal med och på sig idag eftersom att jag har det. en mini-me, fast en bättre version. mycket bättre. hade jag varit impulsstyrd helt och hållet hade jag fått sparken idag och blivit polisanmäld.

istället för att använda silvertejp och handklovar, få sparken och bli polisanmäld drack jag ett par extra koppar kaffe och längtade till arbetsdagens slut.

imorgon ska jag vara fab. som vanligt, alltså.

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback