jag är faktiskt inte så vek som man kan tro

idag har jag fått den äran att hänga med förra helgens brudpar och deras vänner. de åt surströmming, jag åt korv med bröd. surströmming är inte min grej, that's for sure. sällskapet var så bra, är så glad över att liksom bli invigd i vänners andra gäng. det är väldigt roligt att träffa nytt folk, i synnerhet när det är som det var ikväll.

vi bastade också. vedeldad bastu. vet ni? bastubad är så sjukt underskattat. jag ska börja bada bastu en gång i veckan, om jag kommer ihåg det. det är johanna och jag. oj, som vi ska bada bastu! helst av allt vill jag bada bastu med det läge som det var ikväll, med bastu just intill en sjö. hav funkar ypperligt, det med. men att bada för att svalka ner sig, det är bra skit. beviset för att jag inte är vidare vek är att jag hoppade i utan att känna efter först. hopp hopp. det var... uppfriskande.

tillägg till drömmen om torpet: bastu och sjö/havstomt. eller varför inte en bastuflotte? det är nog ännu bättre. bastuflotte it is.

live long and prosper.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Att gå på surströmmingskalas och äta korv är samma sak som att gå på kräftskiva å äta kyckling å potatissallad.... fyyyyy va klent ditt lilla peeeeg!!!

2009-08-24 @ 06:20:29
Postat av: Anonym

men hallå. det luktar ju s k i t ! det gör inte kräftor. dessutom är ju kräftor gott. surströmming smakar bara salt. jag har gett det två chanser, och eftersom jag fortfarande inte var övertygad efter andra gången tänkte jag att jag passar det i fortsättningen.

2009-08-24 @ 12:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback