om jag bara kunde strunta i vad jag tror att andra tänker om vad jag borde...

jag gillade inte att fylla tjugo. jag firade inte att jag fyllde 21. inte heller 22. inte heller 23. 24? tack för att du frågar, men aldrig i livet. mm, 25 då? japps. 25 firade jag. då fanns det ingen fylla-år-ångest som gnagde inuti mig. 26 firades och så även 27, om än något motvilligt. mm. 28 då? hur blir det med 28? det är just såpass en halv månad dit och jag känner av en annalkande 30-årskris. den kommer alldeles för tidigt, känner jag, men den kom i samma veva som jag landade på västkusten. det är lite oroväckande.

nåväl. det är helt idiotiskt med åldersnojjor. det är ju liksom oundvikligt att födelsedagarna ska komma och gå. jag kan, mig veterligen, inte stanna tiden, så det är minst sagt onödigt att sitta här och nojja och känna ett styng av... inte besvikelse... snopenhet, över att det inte alls blev som jag trodde, över allt som jag borde ha gjort. alla tankar jag borde ha tänkt. allt jag borde ha. med facit i hand är jag ju ändå förtvivlat glad över att livet har tett sig som det har. över att jag har gjort det jag har, kommit fram till det jag har klurat ut, över allt jag faktiskt har. det är liksom det outgrundliga och synnerligen oförutsägbara livet det handlar om. jajks livet, överraska mig. bring it on. jag fyller snart tjugoåtta år. bring it on.
men om jag kommer att fira 28? nej, men jag kommer ha ett nätt kalas då. eller en inflyttningsfest, som svägerskan föreslog.

Kommentarer
Postat av: Dee

smart tänkt bruttan =)

Du skriver väldigt bra och tänkvärt och intressant. Hoppas du skriver en bok nångång. Gärna om vardagshäng och taxar och såna saker. Jag kanske får vara med i nåt kapitel ;)elr omslagspojke, hahah. kram på dig

2009-12-27 @ 00:21:27
Postat av: alexandra

Jag vill inte, Jag vill inte, Jag vill inte, Jag vill inte, Jag vill inte, Jag vill inte, Jag vill inte, Jag vill inte, Jag vill inte, Jag vill inte fylla 28!!!!!

2010-01-02 @ 17:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback