i will always be your soldier

jag gillar egentligen inte marit bergman sådär jättemycket, men för att inte gilla henne över allt i världen måste jag medge att jag lyssnar på henne oväntat mycket nu. henne, bland annat. men jag lyssnar på i will always be your soldier i skrivande stund och jag kan liksom inte låta bli att tänka på syrran och sakna henne lite mer än annars. en vacker dag, snart, när jag är åter på ljuvliga västkusten, behöver jag inte sakna henne mer. den tanken passar mig alldeles förträffligt väl.

mitt hem har fått lite kärlek idag. det behövdes. kläderna låg i drivor, samma sak gällde smutsdisken och golven var grusiga, dammiga och pälsiga. orkidéerna som jag adopterat ville också få lite kärlek, samma sak gäller alla andra fyrtiotvå växter jag har hemma. nej, inte fyrtiotvå, men tjugotvå. det är elva från att ha en växt per kvadratmeter. dock är fem av dem bara inneboende och ska få flytta till vänersborg nästa gång jag tar bilen söderöver. hur som helst. golven är rena, disken är ren och torkar i diskstället och kläderna är sorterade och de rena numer vikta och i prydliga högar i garderoben och resten i tvättpåsen. orkidéerna dricker vatten i diskhon och jag upptäckte att ett nytt, fint blad är på väg upp. det kanske inte låter mycket för världen, men med tanke på att de har totalignorerats halvåret innan de flyttade hit för en månad sedan, så törs jag påstå att det är lite av ett mirakel.

jag var ju hos frisören igår och jag har lovat er bildbevis. orkade inte engagera mig för att fixa ett fantastiskt kort idag, så jag tar gårdagens "måste-mmsa-syrran-och-visa-hur-det-blev"-kort.


Kommentarer
Postat av: Madde

shit va kort! =) men det va skitfint. Du vågade?

Postat av: Em

åh, kärlek kärlek kärlek! Och jag som bara har varit en tjurkärring när vi pratat det senaste! Det är väl det fina, att kärleken förändras inte för vad man gör eller hur man är. Vi känner varandra in i djupet. Jag älskar dig så att det gör ont.



P.S. Cathrine and Ewe kanske hade vart det nya?

2009-09-03 @ 08:00:46
URL: http://softem.blogg.se/
Postat av: Emma

Tjusigt!

2009-09-03 @ 08:04:48
URL: http://engrodasliv.emmabrissman.com
Postat av: Anonym

I wanna make love to you, baby.

2009-09-03 @ 15:05:08
Postat av: Bee

inte bara ignorerats - totalmisshandlats i MINST ett halvår. Nu när jag bara har en kvar känns det på något konstigt sätt lättare att komma ihåg, så den står minsann i vatten just nu, den med :)

2009-09-03 @ 18:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback