jag, anders bagge och den där guldbiljetten

det här kommer vara ett sånt där härligt självutlämnande inlägg. jag kommer förmodligen skämmas sen för att jag berättar det här nu, men alltså... det är ganska roligt. jag bjuder på det.

att idol har börjat igen har väl undgått få här i landet. till och med jag som inte har tv har sett ett avsnitt. jag såg folk göra bra ifrån sig och jag såg folk göra mindre bra ifrån sig. jag såg anders bagge starta sin lilla vända genom landet för att åka och lyssna på folk han blivit tipsad om. det är egentligen allt ni behöver veta om just det.

i idoltider går jag ganska ofta och funderar på vad jag skulle välja att sjunga om jag blev ställd inför den där juryn. å nej, tro inte att jag hyser några drömmar om att delta där och tro inte att jag inte äger självinsikt nog för att låta bli att gå på en audition, även om jag hade önskat bli en idol med svenska folket. det är inte där det ligger. det är högst hypotetiskt. jag kan klura på det när jag lyssnar på musik, om det är audition-material. sen skrattar jag lite åt mina egna fånerier och går och diskar eller något sånt. kanske kollar på true blood.

det blev dags att sova igår också. jag sov och sov och så började jag drömma. då drömde jag att jag gick en liten promenad på min rast (as if! jag sover alltid då.) när en bil med idol-loggan på tvärnitade intill mig. ut ur bilen klev två damer i pensionsåldern och berättade att de hade blivit tipsade om mig. så frågade de om jag kunde sjunga någon trudelutt för dem. visst kunde jag det!, sa jag glatt och började sjunga på främling. främling. f r ä m l i n g . jag tog den i en lite för hög tonart, fick inte ens sjunga till refrängen innan de stoppade mig. jag var inget för idol, sa de. jag blev inte ens besviken, bara promenerade vidare som om de hade stannat för att be mig om en vägbeskrivning.

det var först när jag vaknade som jag starkt ifrågasatte valet av låt. främling. herregud. jag har förbjudit mig själv att dagdrömma om idol. no wonder.

Kommentarer
Postat av: Em

haha, men det är ändå värt att testa va? drömmar kan ju faktiskt vara en ledsagare.... men jag hade nog tipsat om att ta en annan låt iallafall. kanske chiqitita på panflöjt?

Postat av: Emma Brissman

Jag hade röstat på dig!

2009-09-13 @ 09:46:48
URL: http://engrodasliv.emmabrissman.com
Postat av: johanna

bloggen är åter aktiv :) kram

2009-09-16 @ 09:48:50
URL: http://vilsevals.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback