filmen och skoteroverallen

det finns ett projekt för vintern. det är inte mitt projekt, utan david och albins mest. det går ut på att göra en skoterfilm och ska man göra en skoterfilm krävs det att man filmar när man är ute och kör för att fånga varje rolig sak.
i lördags tog vi en liten sväng och det var så lyckligt eftersom vi hade tre skotrar på fyra personer (under söndagen fick vi en var, men hur som helst), så det var perfekt för då kunde tre köra och en filma. jag körde också. jag körde och tränade mest på att lägga kroppsvikten på rätt sida skotern när jag svängde. iklädd den där skoteroverallen från 1978 (den är grå och lite svart, men mest ganska ljusgrå. framför allt så är rumpan väldigt ljusgrå. så mitt på är det en chique skärpliknande sak, i grått såklart.). jag fick den lättaste skotern att köra, en et årsmodell 1987 tror jag det var, eller så var det 1985. hur som helst. den stackars et:n går riktigt långsamt. inte så att jag hade kunnat gå ifatt den, men ändå. jämfört med de andra - långsam!
nåväl. david stod och filmade ett tag och albin blåste runt där på isen och gjorde en massa häftiga trix på den blå blixten och linnea kanske inte var lika avancerad, men hon gjorde i alla fall piruetter med summiten (för er sörlänningar hemmavid kanske en bättre beskrivning av den är en röd, ganska snygg skoter med gulvitsvart text och sånt på). någon gång nu och då åkte jag in i bild, och medan albin blåste förbi på en sekund eller två hängde jag kvar i minst en minut fastän jag körde med gasen i botten. och tro inte att jag åkte ur bild efter den minuten, nej, då slutade david helt sonika att filma. jag förstår varför. för när jag sitter där, hänger ut med hela (gigantiska, grå) baken vid sidan av skotern och får till ett tarvligt försök till en sväng men ändå inte riktigt och det tar jättelång tid och jag tar upp halva sjön, ja då kanske det inte känns som så spännande skoterfilmmaterial.

mamma och pappa, i 25-årspresent önskar jag mig följande:
ett bra underställ
skoterstövlar
snygga, varma och ganska slimmade termobyxor som inte släpper igenom vatten
en jacka som passar till termobrallorna
en sån där rånarluva att ha under hjälmen
en snygg hjälm (gärna med skärm och hakskydd, men ingen hockeyhjälm för guds skull)
skidglasögon att ha utanpå hjälmen
vattentäta och varma tumvantar

det är väl inte för mycket begärt, right?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback