la fiesta del garage

tänkte berätta om min gårdagkväll. delvis i ord, delvis i bilder.

det var garagefest på gång. jag är inte ett skvatt intresserad av motorer eller black race eller några race överhuvudtaget. jag ropar dickweed till de som peppar mig att race:a vid rödljusen. men albin ville gärna ha med mig till denna garagefest och jag tänkte att "så illa kan det väl aldrig bli!" nu i efterhand kan jag konstatera att "jo, det kunde det".
vi köpte med oss pizza dit och när vi klev innanför dörren insåg jag att bilklippen var ett faktum. grejen är den att jag tycker att bilar är ett helt legitimt intresse, som jag bara inte råkar dela med de.... 8 grabbar och 1 brud som var i rummet. jag förstår iallafall varför bilklippen hade sin självklara plats på garagefesten. sen får man liksom se till att ta seden dit man kommer, men när klockan var 21.20 höll jag på att go insane. därav följande sms till kära martina.

122871-21


mer behövs inte för att visa på vad en kvinna gör för att göra folket omkring henne nöjd. nåväl. jag är inte den som är den som sitter och surar, jag menar, majoriteten av människorna jag var där med är supertrevliga så why complain? dessutom hade jag och albin gjort en deal. den gick ut på följande:
1. jag låter bli att driva med bilintresset under kvällen, och bara är trevlig och som vanligt.
2. klarar jag detta så tar vi en lördagkväll med mina grannar och pärlar pärlplattor och albin måste bete sig som att det vore det han ville mest av allt i livet och inte yppa ett klagoljud.
kan meddela att jag klarade första punkten med bravur! i fooled them all, för se, när klockan hade blivit 00.09 smygskvallrade jag om sanningen till martina igen.

122871-22


men jo, nicke, jag uppskattar verkligen att du slängde in de där sportklippen. de lyfte faktiskt kvällen, på riktigt!

tack och adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback