en randig elefant

jag, linnea och emma har pysselkväll en gång i veckan. dessvärre kunde inte emma vara med i tisdags, men trivsamt nog kom det två andra, kristina och katharina. jag hade inget pyssel som liksom var påbörjat, men för en gångs skull var det bara bra. för linnea hade virkat skitsöta elefanter och jag ville virka likadana.
ett par dagar innan hade jag fått garn av agneta, garn som någon gång under 70-talet skulle bli en brun-gul-orange-randig tröja, men det blev bara 20 cm framsida. jag gick till kupan på måndagen och köpte mig en virknål, som en gammal tant nog virkat otaliga dukar med innan. jag gillar förresten gamla saker som människor har brukat under en lång tid. virknålar, hus, böcker. de har en historia och därmed ett alldeles eget liv.
nåväl. där satt jag på tisdagkvällen och virkade. jag och katharina var lika mycket nybörjade när det kom till de där elefanterna. men det visade sig att det inte var så hiskerligt svårt när man väl hade fått kläm på när man ska öka och när man ska minska. det var såpass enkelt att jag färdigställde den utan riktlinjer idag. fast det förstås, jag har suttit med den ett par kvällar innan, men likväl har jag improviserat då som idag.

jag har stoppat den med en gammal fleecefilt som liksom hade gjort sitt, och knapparna till ögon kommer från kupan, de med. det är en alldeles skön 70-tals-andrahand-elefant. jag tror den ska få heta sune. brunrandige sune.

Kommentarer
Postat av: Bee

JAG ÄLSKAR SUNE!

2007-02-18 @ 22:13:36
Postat av: mammalena

näääämeeen....så sött då. Har du gjort den alldeles själv? Va duktig du är! Kram

2007-02-18 @ 22:20:05
Postat av: Frida

den var ju alldeles underbar! =)

Postat av: Erik

Hehe... han vart ju super snygg! :P Duktig du är. blev det nån... hrm... du vet vad? :D

2007-02-19 @ 16:12:32
URL: http://www.fota.blogg.se
Postat av: Angelinn

Det var bland det sötaste jag sett på länge! Vad duktig du är :) Kraaam!

2007-02-25 @ 19:22:57
URL: http://angelinn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback