en saga till mig och albin

det är inte klokt. inte någonstans är det klokt. jag vet att min familj är medvetna om att mina planer för dagen är högst osannolika, men jag bara fortsätter att överraska och chockera. idag ska jag lära mig att laga rost på en bil. ni hör ju själva hur det låter. jag, lena annelie albertsson, som studerar till gymnasielärare i engelska och religion och som har pysselkväll en gång i veckan ska laga rost på en bil. nåväl. jag sa aldrig att jag kommer älska att göra det, jag vill bara börja dra mitt strå till stacken när det gäller att rusta upp vanen så att den där europaresan kan bli av.

jag har fått en jycke. en 3 år gammal liten tiktaxjycke. det är jag som har fått henne, men albin står som jämlik vårdnadshavare av ljuva saga. pappa är den nuvarande ägaren men han önskade få ut lite jaktglädje av henne. dessvärre har hon miserabla förutsättningar; hennes skall är inget vidare och dessutom har hon lite svårt att koncentrera sig någon längre stund på vad det är hon egentligen ska göra där ute i skogen. men hon är en höjdare till sällskapshund: glad och lite mycket korkad. hur som helst, så bär det av till södern helgen efter påsk för att hämta upp raringen till norrland. blir väldigt kul att träffa familjen då! en bonusresa ner, kan man säga.
här har ni vår lilla sjöbjörn!

praktiken är över nu. det känns lite sorgligt för jag har kommit att älska att vara där. den här gången också. en sak jag känner mig lite sorgsen över är att jag inte får hänga med min störtsköna handledare längre. jag önskar verkligen att hon och jag kunde umgås en lördagkväll nu och då, spela spel och dricka ett glas vin eller så. och bara prata en massa. hon är så bra och rolig! och förståndig! ååh.
i alla fall. igår hade vi de två sista lektionerna. ena klassen blev belönade med ett prov och den andra med fika. det låter väldigt orättvist, men jag kan lugna er med att provklassen fick fika lektionen innan. alla fick sitt treat. hur som helst, så innebär det där provet att jag har en massa rättning framför mig i helgen. några har jag redan rättat och det ser strålande ut so far. härliga, flitiga klass!

ska återgå till rättandet! so long.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilken mysig sjöbjörn.

Jag tycker du är duktig som tar tag i rostproblem! Jag har inte ens orkat tvätta av och olja upp cykeln. Fyyy...

Postat av: Frida

Vilken go lite voffsing!

2007-03-28 @ 21:06:42
URL: http://frilin.blogg.se
Postat av: Frida

Vilken go lite voffsing!

2007-03-28 @ 21:06:42
URL: http://frilin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback