åh... ännu en. fast det var ett tag sedan sist!

Snusar du och/eller röker? icket
Jobbar du eller pluggar? pluggar. eller... pluggar och pluggar. jag är student.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? jag ställer sällan klockan faktiskt. men jag brukar vakna av albins som ringer där vid 7-snåret.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? i det ögonblicket står jag hellre bakom kameran, men det är kul att ha bilder där jag själv är med också. så både och.
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? möbler
Har någon någonsin kallat dig lat? o ja
Vem skickade ett sms till dig senast? camilla
Vilken CD ligger i din CDspelare just nu? jag har ingen cd-spelare. spelar skivor i dvd:n, men lyssnar oftast på musik jag har på datorn.
Föredrar du vanlig eller chokladmjölk? Vanlig, fast laktosfri, mjölk
Bästa musik? just nu julmusik. helst peter jöback. hans ögon glittrar så förunderligt :)

Vart skulle du vilja resa? först och främst skulle jag vilja utforska... sverige! men utomlands vill jag gärna besöka norge och marocko 

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan? nej.
Använder du huvtröjor? inte så ofta. kanske någon gång i veckan.
Kan du vissla? jo. jag minns faktiskt ögonblicket då jag frambringade mitt första visselljud. stod vid altandörren hemma hos mamma och pappa och tittade ut. jag hade försökt hårt några dagar, och sen plötsligt lät det. jag var skitstolt! minns dock inte hur gammal jag var. kanske 5, 6 eller 7.
Har du någonsin deltagit i en demonstration? mamma drog med mig och syrran på en när vi var små. då demonstrerade vi för att turkbulgarerna skulle få stanna. det är det enda demonstration jag har deltagit i. detsamma gäller nog även mor och em.
Vad hatar du mest av allt? dumheter och elakheter
Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? jag vet inte jag.... grinade när jag åkte maria nyckelpiga på liseberg när jag var liten, och det kom tårar när jag åkte den när jag var 17. åkattraktioner är inte min grej riktigt. dels är jag rädd, dels mår jag illa. uppskjutet och höjdskräcken tycker jag dock är lite kul.

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? med största säkerhet, ja.
Tittade du på tecknat när du var liten? jo
Är du blyg inför det motsatta könet? det vill jag inte påstå.
Vilken alkoholhaltig dryck gillar du? jaa... vin, vitt som rött, öl, cider, drinkar.
Vad är ditt drömyrke? nu tycker jag det vore kul att bli frisör. fast lärare är också kul.
Vilken film kan du alla replikerna till? ingen.
När flög du senast? jag minns inte, men jag är rätt säker på att det inte var toklängesedan. eller jo.. det var det nog. flög jag ner förra julen kanske? ner till götet alltså. jo, det gjorde jag nog.
Läser du för skojs skull? ja, men inte så mycket som jag skulle vilja läsa.

Pratar du några andra språk? jo, men jag är löjligt ringrostig på alla språk jag talar.
Har du gråtit offentligt? det har hänt.
Vilka gör du, önskningar eller planer? just nu önskningar. fast planer också, men jag är en drömmare och då blir det nog lätt önskningar.
Försöker du alltid lära dig nya saker? nej. men jag försöker lära mig saker varje dag.

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar? jag trivs bra utan som det är nu.

Kan du kasta macka? jo, fast inte så många hopp. max 7 eller 8.
Har du någonsin varit på Jamaica? inte det, nej.
Vad har du med dig in på bion? godis.
Vem är din favoritlärare? lasse som jag hade i svenska, filosofi och religion. han är anledningen till att jag läser till lärare.

Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar? tveksamt. inte för att jag har något starkt emot tatueringar, utan snarare för att jag antar att personen är på ett sätt som jag inte attraheras av. jag skulle dock inte ha något emot att albin tatuerade sig.
Gillar du att flyga flygplan? nae... jag mår lite illa när jag flyger.

När sov du senast på golvet? varje natt gör jag det. fast sängen är emellan. men våran säng har inga ben än. det är prio ett på inköpssidan.
Vilken är din favoritdrink? välgjord mojito
Vem sov i din säng senast? saga. hon låg kvar efter att jag klev upp imorse.
Gillar du din boendesituation? indeed i do.
Vem älskar du? min familj (albin och hans familj ingår också i familj) och de jag kallar vänner.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? 8,5 är idealiskt. fast jag fungerar även med färre timmars sömn. risken med många nätter med kass sömn är att jag kanske inte är så charmig och rar som jag brukar vara :P
Tittar du på film ofta? max en gång i veckan.
Äter du frukost dagligen? ja, men som det är nu kan frukosten bli så sen att jag hoppar över lunchen.

Är dina dagar fullbokade och stressiga? nej, jag vill att mina dagar ska ha ett lugnt tempo.
Ditt bästa godis? salt
Hamnar du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? när jag gick i småskolan, JA. nu, not so much.
Vilken är din favoritfrukt? hårda conferencepäron
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? inte en chans

Hur gammal blir du nästa födelsedag? 26
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? stavning, ja, alltid. grammatik, när jag skriver viktigare texter.
Tror du på liv på andra planeter? ja, jag tror på l i v på andra planeter. inte marsgubbar.
Vem var den sista personen som gjorde dig arg? minns inte. var sur igår eftermiddag på albin i ungefär 10 minuter, men inte arg.
Tror du att Gud är man eller kvinna? jag tror att gud saknar kön, men är både manligt och kvinnligt.

Gillar du senap? ja

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? det ordnar sig.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? jag är lite för harig för det, jag.
Sover du på sida, mage eller rygg? mest på sida och lite på rygg och lite på mage
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? i mitt huvud är jag amèlie poulain, men inte nödvändigtvis i mitt uttryckssätt
Har du någonsin köpt något från eBay? inte det, nej
Skulle du säga att du är trendig? nästan aldrig medvetet trendig. dock äger jag trendiga plagg.
Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars? jag ser inte på vilken skit som helst. faktiskt.

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? inte om det händer nån gång, men om det är normen, så ja.
Vilka böcker har fått dig att gråta? mm, jag gråter när jag läser bröderna lejonhjärta. fler böcker har fått mig att gråta, jag minns bara inte vilka. men sorgliga böcker. sånna där alla dör.
Vad är du allergisk mot? laktos
Får du dåligt samvete efter du ätit kött? inte det minsta.
Vilket djur skulle du helst vilja vara? en... hund. en liten knähund. som saga ungefär.
Om du fick byta kön för en dag vad skulle du vilja göra då? donnow
Vilken kändis skulle du vilja byta liv med? emma hamberg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback