högt hållna skullo söndagarna vara

idag blev det upp och ner, fast vi landade på fötterna ändå till slut.

planen för dagen var: julbaka i säfvar med hela albins familj.
käppen i hjulet: stackars kranka svärmor har drabbats av årets fantastiska vinterkräksjuka. således inget julbak i säfvar.

vår hivens reservplan:
1. bee och jag går ut och går med saga.
2. älsklingen fixar fika och ropar över dee. när bee och jag kommer tillbaka fikar vi tillsammans.
3. älsklingen och dee far iväg till iksu och simmar. bee och jag far till strömpilen. syftet var att handla julklappar.
3.1. bee köper klänning till sig själv samt en julklapp till hennes far.
3.2. jag köper skor till mig, två klänningar till mig. en kappa till mig. början på julklappen till min syster. ingredienser till tänkta bakverk (se punkt 4). julklappsetiketter. russin till älsklingen.
4. vi far till älsklingens syster och hennes man och äter middag och bakar lussekatter. det kanske var tänkt att vi skulle åstadkommit fler bakverk, men tröttheten föll på.
5. det här är en ganska rolig punkt. albin ska fara till garaget och byta bil inför morgondagen då bmw:n ska servas. nåväl. det roliga var inte själva uppgiften, utan snarare kring själva momentet fara till garaget och bmw:n. på väg från syster+man ser jag att det ser ut att vara skralt i bensintanken enligt mätaren, så jag påpekar att det kanske är dags att tanka. äh, säger min darling, lampan lyser inte än. som min mor lärt mig svarar jag då med att lampan ju inte behöver lysa innan man tankar igen. han tycker att jag har en poäng, men berättar att lampan faktiskt inte har lyst sedan han ställde på bilen för ett par månader sedan. nu vet vi båda varför. lampan är trasig. jag vara hemma ungefär dem minuter innan han ringde och sa att han hade fått soppatorsk.
vad sambon bör lära sig av det här: lita på svärmors erfarenhet när det kommer till bilar.

Kommentarer
Postat av: Annie

Haha.. låter som en viss Claes jag känner. hans bensinmätare har aldrig funkat.. och vi har båda flera gånger kört på ångorna... o fått bensinstopp ibland. Killar!

2007-11-26 @ 10:16:06
Postat av: Bee

Jag har min klänning på mig idag. och tusan, fick jag mig inte en komplimang för den! Jag känner på mig att det är en ny favorit!

2007-11-26 @ 16:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback