logiskt och säkert!

vore jag en riktig elak sak skulle jag lägga in en bild på mig hur jag är och ser ut nu - en sliten, trött, seg, hungrig och liksom inte riktigt närvarande annelufs. jag har avklarat min första dag på praktiken. jag har en bra handledare och en juste co-praktikant, men ibland räcker det inte till. det är motivationen som saknas. temat är rasism och jag är fri att undervisa i ämnet, får inkludera värdegrunden och någon lektion där mobbing och utanförskap tas upp. jag vill inte tala om nivån eleverna ligger på, allt jag törs säga är att jag är uppriktigt orolig över dem. någon dag kanske allt vänder. jag hoppas det. v e r k l i g e n .

köttbullar och makaroner till middag idag. efter det ska jag provköra vår hushållsassistent som vi köpte på loppis igår för femtio riksdaler. hon som sålde den lovade att den fungerar. nu är jag inte så naiv att jag köper det rakt av, men för femtio kronor törs jag chansa. eller vi, för det var vårt beslut att köpa den. den är diskad och allt. premiären i vårt hem blir dubbel sats bröd/frallor.

nu ska jag se this is england. en uppgift till imorgon.

Kommentarer
Postat av: Softisch

Hej vackraste syster i världen!!! Hur funkade assistenten?

Postat av: mammalena

Hej Annelie! Hoppas assistenten fungerar väldigt bra så att vi kan få mycket hembakt når vi kommer upp. Nu kommer vi snaaaaaart!!!!!!!!!!!!!

2008-02-11 @ 22:27:57
Postat av: liv

oj, vilket fynd!

this is england är bra, gillade den väldigt mycket. *pepp* inför praktiken.

2008-02-12 @ 08:34:53
URL: http://livsbetraktelser.webblogg.se
Postat av: Madde

Börjat praktiken alltså, hoppas det kommer gå bra. Vilken årskurs är det`?

2008-02-12 @ 11:49:44
URL: http://fizzycherrycola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback