hedgehogs alt. midsommarrally i nyåker

igår var det dags för det traditionella midsommarrallyt i nyåker. mitt tredje år, joes hundrade (ungefär). det första året jag var med insåg jag att jag är en tävlingsmänniska. see, jag var hur lugn som helst hela vägen fram till första stationen, och väl där taggade jag igång på alla cylindrar. att komma tvåa räknas liksom inte. bara bäst duger. där och då, alltså. nu när jag tittar på tidigare års resultat kan jag inte helt minnas vad vi hette första året, om det var något så torrt som amatörerna (bara en i ett lag på fem hade varit med förut). jag tycker mig nämligen minnas placeringen på tolfte plats och i slutändan känna mig nöjd med att vi i alla fall var i topp femton.

förra året var det simon, joe och jag som utgjorde ett lag: peace and love and annelie. en delad sjundeplats blev det då, och då kände jag mig än mer nöjd. minns att vi kom sist på en av sex stationer plus kluringen, resten kom vi etta, tvåa eller trea på. det var inte illa.

årets prestation slår alla andra med hästlängder. ändå kan jag inte påstå att jag är nöjdare än andra år. lag hedgehogs bestod utav simon, madde, erik, joe och mig själv och vi hamnade på t r e d j e plats! dock har vi aldrig varit så genomsnittligt dåliga på de olika stationerna. ja, förutom en då, där vi vann med knappt en sekund över alla andra lag. i grenar som a-laget, blåsningen och tryckeriet gjorde vi vårt bästa utifrån det vi visste. efteråt pratade vi om vad vi hade kunnat göra bättre, till ingen nytta alls. ni förstår, arrangörerna är så kreativa att samma station inte dyker upp två år. det är det som är så lockande med midsommarrallyt, att man inte vet vad som väntar. det gäller att vara alert och strategisk. plus att man hela tiden, förutom på en station, måste arbeta bra som ett lag för att kunna få ett bra resultat. vi slog 45 lag!

vad var det då som gjorde att vi hamnade så bra till som vi gjorde? jo, kluringen fick vi nästhögsta poängen på, a-laget kom vi överlägset först på. två andra stationer kom vi trea på. de tre resterande hamnade vi som sämst på nittonde plats och som bäst på tolfte. men som vi misstänkt under alla år är det främst kluringen som är avgörande. och den fixade vi riktigt bra i år.

utöver detta äventyr stannade vi, på väg hem, till vid den så kallade gevalia-bron. ni vet där en tjej hoppar bungyjump. tror det var i någon av gevalias första "när du får oväntat besök"-reklamer.  

slutligen pratade joe och jag innan vi somnade om att det är läge att behålla lagnamnet, så att vi kan ta reda på  våra placeringar med säkerhet i fortsättningen :)


1. på väg till nyåker. erik mötte upp där.
2. vägvisare.
3. midsommarkvällarna slår aldrig fel i nyåker.

4. snack med en i motståndarlaget.
5. madde och simon.
6. i väntan på bilkörningsstationen.

7. joe tillbaka efter att ha rekat banan. (han körde, som vanligt.)
8. i hopp om att slippa bli uppätna av myggor har alla luvor åkt på.
9. så var det dags för team hedgehogs!

10. tryckeriet.
11. hedgehogs i sin helhet efter avslutat midsommarrally.

12. gevalia-bron.
13. simon leviterar. eller hoppar.
14. abba var med. saga också, fast hon sov i sin transportbur.
15. på väg till nyåker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback