indiana jones och annan underhållning

två kusiner, en ingift morbror, en syster och en svåger. det har vi haft besök av ikväll. trevligt har det varit, med postkodmiljonären, talangjakten och indiana jones. jag är inte sådär indiana jonesig av mig. inte alls, faktiskt. dessutom ser jag stora brister i produktionen. jag menar, hur många fixar att flytta ett stenblock i en pyramid helt själva? i postkodmiljonären fick jag skåda min mammas buketter - fina! men jag fick inte skåda min mamma. jag ringde henne sedan och frågade varför hon inte armbågade sig fram. hon skrattade bara och sa att det kunde hon väl inte göra. men det kan man. risken är dock att man blir bortklippt om man gör en sån grej. men man har i alla fall försökt då. i brist på moderns anlete i tv tvingade jag hela sällskapet att titta på våran bamselåtsvideo. där spelar mamma, jag, em och äldsta syskonbarnet astrid. mamma och astrid har två roller. mamma är skalman och farmor. astrid är katten jansson och husmusen. em spelar bamse och själv gestaltar jag lille skutt. jag borde försöka lägga upp den hippa musikvideon någon gång för er att beskåda.

trots att inte hela fråga fem är färdigbesvarad tänker jag stänga ner datorn för idag efter det här. jag ska borsta gaddarna och läsa lite innan jag kryper till kojs. vad det blir återstår att se. jag har nämligen läst klart min förra bok. kan hända att det blir en favorit i repris. fast vilken favorit vet jag inte. det är för nära sedan jag läste mossvikenfruar, så den får vänta. nåväl. jag uppdaterar er om vilken det blev imorgon.

godnatt på er, raringar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback