genom att återge gårdagkvällen skulle jag slippa motivera varför jag inte går på krogen oftare än jag gör

jag har bott i umeå i lite drygt fem år nu. antalet gånger jag har varit på krogen här är två. det är inte så att jag har direkt otrevligt när jag går på lokal, för det har jag verkligen inte. men uteställen är till, åtminstone hälften, fyllda med socialt inkompetenta människor. socialt inkompetenta människor med alkohol i kroppen. jag fick två om halsen (inte bokstavligt talat, tack och lov), varav en jag fick ägna ungefär en och en halv timme åt att bli kvitt. kvart i två gick jag och mitt valda sällskap helt sonika för att gå mot vasaplan och fixa en taxi hem.

om en och en halv timme kommer några och ska kolla på lägenheten, så jag gör den så hemtrevlig jag kan för att de ska falla för lyan. vilket inte är så svårt. för den är fin och det är med lite sorg i hjärtat jag måste lämna den om ett par månader. men det blir till fördel för ett nytt hem. köpte förresten en fin karlandaliknande soffa i strömbäck för fyrahundra riksdaler. inte illa! jag är nöjd!

nu ska jag feja vidare. ajöss!

Kommentarer
Postat av: Bee

Annelie. Lilla, söta du! Jag älskar dig, och det är därför jag säger det här: INGEN under femtiofem säger "lokal". På riktigt. You need to stop! :P

Postat av: Emelie

Men fy, va läskigt det måste varit på sjukan hörru! Att en människa bara faller av stolen helt oväntat sådär! Hua.

Förresten, apropå inlägget ovan, så tycker jag det låter sött med "lokal". Lite masjävlar-känsla över det. LÖÖÖÖÖÖÖV

2008-09-28 @ 18:09:48
URL: http://softem.blogg.se/
Postat av: Anneli Johnzon

Hej goding Annelie!!! Ville bara säga att jag tänker på dig!! :) Hoppas du flyttar ner till Varberg, så vi kan ses oftare!! :) Ta hand om dig! Kramar

PS du skriver jättebra!

2008-09-28 @ 18:26:26
Postat av: Frida

Hej! Hoppas att de faller för lägenheten, fått någon ny än?

2008-09-29 @ 14:50:48
URL: http://busprick.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback