but you were wrong to assume that my heart had erased your name

1. Värsta känslan?
att känna att man inte känner någonting.

2. Bästa känslan?

det är få känslor som klår att vara galet förälskad, men samtidigt är det en så världsfrånvänd känsla att jag uppfattar den som lite av ett fängelse. konstigt nog. att känna sig tillfreds med sig själv och sin tillvaro är nog det jag uppskattar mest här och nu.

3. Din första tanke när du vaknar?
okej. nya tag. men så skönt det är att ligga i sängen. och varmt. telefonen, vars är den? måste snooza.

4. Vilken ringsignal har du på din mobiltelefon?

lite olika för några olika personer. men när lite vem som helst ringer är det david grays this year's love. när syrran ringer är det u2 jag får höra. city of blinding lights.

5. Har du någonsin varit kär?

ja

6. Vad har du på väggarna i ditt sovrum?

ett tyg uppspänt på en masonitskiva (tror jag det är). än så länge är det bara det. tänker att jag ska få upp min stringhylla asap.

7. Vad har du under sängen?

stringhyllan

8. Ser på?

tv? nej, jag har ju, som bekant, ingen.

9. Lyssnar på?

musiklistor som jag har på spotify. det och barnskrik/prat.

10. Skriv nått smart!

okej. det smarta är inte mina egna ord. det är maria wines.
"Kvinna, du är rädd för skogen;
jag ser det på dina ögon
när du stirrar in i mörkret:
det är ett värnlöstdjurs förskrämda blick.
Kvinna, du är själv en skog,
djup och förunderlig; jag förstår:
du är rädd för dig själv."

11. Om du fick träffa vem du ville död eller levande, vem?

jag kör på i girighetens tecken: jag vill äta middag i sällskap av mormor och morfar (hädangångna) och farmor (dement) och farfar (livs levande och vid god vigör). då skulle vi prata om livet och framför allt om när de var små. jag har alltid älskat att höra dem berätta om deras barndom.

12. Vad stod det i ditt senaste mottagna SMS?

ledsen. det skulle inte vara så smart att redogöra det här.

13. Vad vill du bli när du blir stor?

håller med annie: ekonomiskt oberoende.

14. Hur skulle dina vänner beskriva dig?

en hundkvinna som gillar loppisar.

15. Vilket är ditt lyckligaste ögonblick?

jag har nog inte ett sånt. mer så att det har funnits så många sådana stunder i livet att jag inte kan välja. faktiskt.

16. Vad skulle du vilja vara världsmästare i?

höjdhopp. jag fascineras av att man kan hoppa så sjukt högt, och det skulle vara coolt att kunna göra det. höjdhopp eller schack. för att det senare skulle bevisa att jag har utvecklat ett tålamod. det och en torr personlighet. nä. höjdhopp får det bli.

17. Vilken kroppsdel klarar du dig utan?

om jag någon gång skulle få en tumör skulle jag välja den. nu har jag ingen tumör (såvitt jag vet), men en blindtarm. den klarar jag mig utan.

18. Vilken superhjältekraft vill du ha?

jag skulle gärna vilja ha förmågan att teleportera mig själv.

19. Vad är du beroende av?

sömn och mat. och vatten. min dator.

20. Vad skulle du ta med dig till en öde ö?

emelie, myggnät och en cateringfirma.

21. Välj 4 personer du vill utmana?
annelie, david, emelie och linnea.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback