på bio, kan man säga

jag har haft anledning att försöka vilken film som gjorde att storbiografen i stan förärades med ett besök av mig. jag var så långt tillbaka till the departed och grävde, men glömde bort att jag därefter har sett linas kvällsdagbok, wall-e och mama mia. ni förstår ju, jag är inte på bio vidare ofta. därför finns det anledning att lyfta fram att den här helgen har innehållit inte bara ett, utan två biobesök. igår var det tarantino och inglourious basterds som var anledningen, idag var det sommaren med göran jag såg. efter gårdagens film var jag alldeles skakis, och inte på grund av all brutalitet, utan för att den är så löjligt bra gjord. förr i världen tyckte jag att alla som snackade om tarantino var prettoskithögar som borde försöka sluta låtsas vara kultiverade. sen såg jag kill bill, både ettan och tvåan. efter det blev jag en prettoskithög jag också. jag insåg tarantinos storhet, och jag vet inte många som gör så snygga filmer som han. inglourious basterds. har ni inte sett den, så gör det. man kan titta bort när det är som mest brutalt, det gjorde jag. det är ändå inte det som är huvudtemat i filmen, utan en förtvivlat bra historia med justa twist:ar.

egentligen var helgens mål att se något som inte kräver så mycket hjärna, något lättsmält och småroligt. trots att jag skrattade högt under fredagsfilmen kände jag att jag liksom saknade det lättsmälta, så idag blev det sommaren med göran. jag fick lättsmält. jag fick hjärndött. jag fick skratta. what's not to like?

hädanefter ska jag gå på bio oftare. i alla fall i höst (känner mig inte redo för ett livslångt commitment till en sån här sak). det är ju asmysigt att gå på bio!

Kommentarer
Postat av: Madde

jag är på! älskar bio ;)

Postat av: Dee

måste hålla med. speciellt när det är transformers;)

ska nog gå och se domedagsfilmen 2012 som kommer om ett tag.

2009-08-30 @ 15:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback