torsdagslistan

jag tror att jag ska göra som einstein. någon gång för länge sedan läste jag en text, säkerligen med högst tvivelaktiga källor, som berättade att einstein sov endast fyra timmar per natt. de sista två veckorna har jag sovit hur rubbat som helst. eller... sömnen har varit stabil, men antalet timmar har varierat brutalt mycket. allt från två till tio-elva. det märkliga är att jag är som bäst dagarna efter nätterna med okristligt lite sömn. då har jag tålamod som en ängel, då orkar jag lite mer och jag är en bra version av annelie - fast med lite sämre hy. lite sömn gör det med mig. saker jag överlever.

i natt följde jag inte einsteins påstådda exempel. idag har jag varit trött som ett as, lättirriterad som tusan och inte särskilt charmant, trots att jag har lett mot de jag har mött idag. det leendet sitter där oavsett, finns ingen anledning att inte visa på någon slags vänlighet. ja, såvida inte personen jag möter är ett uppenbart as. då ler jag inte. då blänger jag.

lista över människor jag har blängt åt idag:
1. en obstinat skitunge på jobbet.
2. hon som var en uppenbar mottrafikant utanför maxi. tutan var inte långt borta.
3. de två utbytesstudenterna som inte fattat att man inte ställer en kundvagn på tvären i en gång på ica maxi.
4. mannen som vägrade ta sin tömda kundvagn från kassan, utan jag var tvungen att knuffa fram den för att komma fram till kassan. obs. han lät vagnen stå där säkert 3-4 minuter och jag var inte upplagd för att göra hans jobb. jag var hungrig och ville hem och vila.

ps. nu har jag vilat, ätit och läst lite och är rätt trevlig igen. ds.



Kommentarer
Postat av: Madde

hehe! så klassiska saker.. speciellt mannen med kundvagnen..irriterande! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback