tio centimeter ambivalens

det kom en massa snö till bua och göteborg idag. tio centimeter ungefär. det gjorde mig både väldigt glad och väldigt besviken. glad för att jag kanske, kanske får uppleva min första vita jul här sedan barndomen plus att jag älskar vinter och tycker att ett snöigt landskap kanske är det finaste som finns. (saknas bara lite skoter eller skidor på det, fast jag såg en hel kluns med barn tolka på ett par pulkor efter catrins tomas moped. inte illa!) jag blev urbesviken, eftersom all den där snön gjorde att pappa inte tordes köra ens ned för backen med släpet och därmed ställdes dagens planerade flytt in. den blir av imorgon istället. 09.00 sharp.
det kom en massa snö till bua och göteborg idag. tio centimeter ungefär. det gjorde mig både väldigt glad och väldigt besviken. glad för att jag kanske, kanske får uppleva min första vita jul här sedan barndomen plus att jag älskar vinter och tycker att ett snöigt landskap kanske är det finaste som finns. (saknas bara lite skoter eller skidor på det, fast jag såg en hel kluns med barn tolka på ett par pulkor efter catrins tomas moped. inte illa!) jag blev urbesviken, eftersom all den där snön gjorde att pappa inte tordes köra ens ned för backen med släpet och därmed ställdes dagens planerade flytt in. den blir av imorgon istället. 09.00 sharp.det kom en massa snö till bua och göteborg idag. tio centimeter ungefär. det gjorde mig både väldigt glad och väldigt besviken. glad för att jag kanske, kanske får uppleva min första vita jul här sedan barndomen plus att jag älskar vinter och tycker att ett snöigt landskap kanske är det finaste som finns. (saknas bara lite skoter eller skidor på det, fast jag såg en hel kluns med barn tolka på ett par pulkor efter catrins tomas moped. inte illa!) jag blev urbesviken, eftersom all den där snön gjorde att pappa inte tordes köra ens ned för backen med släpet och därmed ställdes dagens planerade flytt in. den blir av imorgon istället. 09.00 sharp.

Kommentarer
Postat av: Em

Åh, den klunsen hade jag velat se, det måste varit en härlig syn!

Postat av: Erik

Härligt med snö! :) Men du får nog ta och fråga din far varför han inte körde? ;) Här är det väl också vitt, men du har de nog bättre. Ja menar, norr, vad är de å ha! Kram på dig

2009-12-22 @ 14:14:40
URL: http://fota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback