torsdagslistan

ibland, när vi pratar om ålder och sånt på förskolan, frågar vi barnen när man är barn och när man är vuxen. det finns inget rätt eller fel svar på det där, eftersom det ju beror helt på hur den svarande tänker. kan man vara vuxen och samtidigt spendera massa tid och massa pengar på tv-spel? ja, uppenbarligen kan man det. kan man vara barn och veta vad man vill? ja, o ja, svarar jag på det. när svaren är så öppna känns det så genomlöjligt när pedagogen ändå ska vara så snusförnuftig och liksom sitta inne med ett "rätt" svar. jodåtack, vuxen är man när man tar ansvar för sitt liv. ja, men i allsin dar, då kan man ju fråga sig från vems åsikt man ska utgå. och så är man tillbaka till: kan man vara vuxen och samtidigt... ja, ni fattar.

jag har två alternativ som man kan svara. fler egentligen, förstås, men från idag lever jag liksom upp till dessa två. håll i hatten, för det är vuxenpoäng på de två så det förslår!
1. man har frikort på landstingsvård.
2. man äger en symaskin.
och nog finns det väl fler saker jag känner att jag kan kryssa för och till slut bli mamma mogen, fastän att är singel och fortfarande blott tjugosju år gammal. nåväl. jag har dock några kvar.

lista över vuxenpoäng jag har att se fram emot:
1. dubbelsäng. min är en och tjugo. alldeles lagom för en sån som jag.
2. kombi. min bästa sedan duger väldigt gott åt mig.
3. att äga sin bostad. det ligger en bit bort.
4. en livskamrat. you can't live without them, you can't shoot them. glada singeldagar nu dock, utan någon stress att binda mig.
5. garage. nej, men motorvärmarstolpe som inte utnyttjats en endaste gång än.
6. bridgeblandning. det är inte så gott. däremot funkar allt från riesen till violtablettask, marianne och skolkritor.
7. danskurs. kommer mest troligt aldrig att hända.
8. dejtingsajt. alltså. inget fel på dem, men jag börjar hellre i andra änden. med en rykande stabil vänskap, alltså.
9. fast jobb.
10. barn. jag har ju noll egna, men sjutton på jobbet. fast de är ju inte mina på riktigt, så de räknas inte.

Kommentarer
Postat av: Em

men här du ju levt lajbans ett bra tag utan att jag har vetat om det! kul att du är igång igen. nu när du flyttar till Göteborg så blir det ju inte samma problem som det varit nu :-) puss min vackra alldeles speciella syster!

Postat av: Em

jag har ju bytt bloggadress, var tvungen att lägga in ett till inlägg, så man kan se den nya :-)

2009-12-11 @ 15:18:18
URL: http://mittvackraliv.blogspot.com
Postat av: Dee

alltid kul att kika på dina listor =)

Bridgeblandning och violtabletter, annelie alltså ;)

2009-12-11 @ 16:34:08
Postat av: Erik

Nästan så jag skulle fått uppdatera den där profilen på mig när det gäller vuxenpoäng! ;)

2009-12-11 @ 16:44:07
URL: http://fota.blogg.se/
Postat av: Annelie M Sundholm

Violtablettaskar. Ska jag berätta en hemlighet? Dom gjorde vi på vårat jobb. Fram tills för typ en månad sen.

2009-12-12 @ 01:36:13
URL: http://puckolie.blogg.se/
Postat av: annie

Härlogt att du är tillbaks. Jag med. Fast min blogg har blivit en gitarrblogg. Eller iallafall min resa mot att lära mig spela.

2009-12-13 @ 13:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback