progress

jag har fått uppmaningar att fortsätta skriva om mina äventyr på webben, om jakten på mr. right. med tanke på min uppdatering so far kan man ju tro att det råder total stiltjé, men det är snarare det motsatta. jösses anåda, sicken respons!
jag har fått mail, jag har fått gästboksinlägg. jag har fått nya fb-vänner och nya msn-kontakter. jag har till och med fått sms. nu kan man ju tro att jag delar med mig av mailadress och telefonnummer till höger och vänster, men nej! jag är restriktiv som tusan. det finns ett par intressanta där, och en har lett till en dejt redan imorgon. det hela kan ju låta hur flott som helst, och det är det, men... jag är för kaxig! utmaningen imorgon handlar inte bara om att göra ett allmänt gott intryck. nej, utöver det ska jag övertyga killen om att fisk visst är gott genom att laga en fantastisk middag och sen klippa snubben. jag vet inte vem det är mest synd om. han riskerar att gå från min lägenhet ashungrig och dessutom med en frisyr han inte gillar. vad jag riskerar känns rätt uppenbart. ja. håll tummarna, snälla!
så ska jag svälja min stolthet helt och berätta om fredagens missöde. em och jag var i göteborg (em är alltså min syrra, för er som missat det) och skulle iväg på en tjejkväll. jag hade gjort mig mitt allra finaste, och kom till slut till skodilemmat. jag föreslog mina svarta tygskor som funkar mest alltid, men em sa att jag skulle bli dungsur om fötterna på nolltid. med det sagt tog jag mina snowjoggings (även kallade mongoskorna) och stoppade ner klackeskor i väskan, så jag kunde byta på bussen.
tjejkvällen var fantastiskt trevlig, verkligen! när klockan hade blivit natt gick vi till bussen och det var dags för skobyte. well. åtminstone var det ju tänkt så. jag hade nämligen råkat stoppa ner två högerskor. jag höll på att dö lite grann. skrattade så jag nästan inte fick mer luft. tänkte, att jag måste hem. måste byta skor. men kvällen var sen och det hanns liksom inte med. jag fick helt enkelt gå ut och dansa i mongoskor, och låtsas att jag tyckte att det var sjukt snyggt. jag dansade på balkan beat party, där dansade jag i snowjoggings. ÄNDÅ, gott folk, blev jag uppraggad. det är helt sjukt, och jag börjar fundera över om det kanske inte var pjuxen som gjorde det. onekligen en ice breaker. well, well. grabben var inget av intresse, trevlig till trots. imorgon ska jag ha en dejt hemma hos mig med dejtingsidankillen. shit.

Kommentarer
Postat av: Dee

well well. Kan inte säga annat än att killen är lite modig iaf =)

Hoppas du får en trevlig kväll och har nån sorts mat ifall han inte alls får i sig fisken. Lite skorpor kanske iaf. Kram på dig min sköna böna

2010-03-01 @ 16:02:23
Postat av: Tesan

HAHAHA det var så kul när du/ni berättade det i lördags! :) Stackare där, men tänk vilket roligt minne att berätta som bjuder på skratt! Härligt att få en uppdatering och jag är såååå nyfiken på hur daten blev, hoppas ni får det lovely!!! Det låter gott med maten, jag har inte kommit på någon bra efterrätt hoppas du har klurat ut något gott. Ha det UNDERBART! Hoppas vi ses snart, pysseljunta hos mig nästa måndag! KRAM,KRAM!

2010-03-01 @ 16:05:14
Postat av: Tesan

HAHAHA det var så kul när du/ni berättade det i lördags! :) Stackare där, men tänk vilket roligt minne att berätta som bjuder på skratt! Härligt att få en uppdatering och jag är såååå nyfiken på hur daten blev, hoppas ni får det lovely!!! Det låter gott med maten, jag har inte kommit på någon bra efterrätt hoppas du har klurat ut något gott. Ha det UNDERBART! Hoppas vi ses snart, pysseljunta hos mig nästa måndag! KRAM,KRAM!

2010-03-01 @ 16:05:52
Postat av: annie

wow, du är modig!! Lycka till!!

2010-03-01 @ 20:03:17
Postat av: Linnea

Annelie, jag blir lite orolig. Tar du in vilt främmande män i din bostad? Nu kommer jag gå nervig här hemma ikväll. Du kan väl skicka ett mess någon gång under kvällen så jag vet att du lever och att han är en trevlig prick! Varmt lycka till!

Postat av: Strolls

:D tell us! Hur gick det? :D Nyfiken i en godisstrut!

Kram!

2010-03-03 @ 20:48:08
URL: http://strollan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback