vissa dagar är bara bra. så enkelt är det

och det sköna i det hela är att dagen för den skull inte alls behöver vara perfekt. ibland är nästan den största behållningen av en dag att man lyckades vända något man insåg skulle gå åt skogen om dagen fick fortlöpa i samma riktning, till något helt annat. idag är en sån dag.

see, igår var jag nästintill förstörd efter dagen. jag hade det sämsta av tålamod och mina fina på jobbet ville... prata och vara i sin egen värld. och dagen började i samma anda idag, men sen fick jag en idé. jag testade och det gick vägen! och här och nu är jag så otroligt nöjd.


kvällen blev också bra. syrran och jag pratade om att inte ha all tid uppbokad dag ut och dag in. jag är en sån som verkligen ogillar att ha planer hela veckan, för det att jag vill kunna vara spontan. vill vara öppen för förslag i vardagen. risken är naturligtvis att jag aldrig får gjort något, men så är det nästan aldrig. i stället funkar det att göra det som faller mig in när det är min alldeles egna tid. sånt jag trivs med. ikväll innebar det att johannes hängde med hem en sväng på kaffe och snicksnack. igår innebar det att jag fick oväntat, men så vansinnigt välkommet besök.


en kväll i veckan inbokad och resten öppna för förslag, det är nog. det är sunt för mig, då mår jag riktigt bra. sån är jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback