något att bestämma sig för

nog för att det finns flera drivkrafter i en människa, men utöver kärleken skulle jag nog drista mig till att säga att tävlingsinstinkten är min starkaste. tveklöst. em och jag satt och pratade om livet och tjänster, när vi kom in på det, att det mesta jag gör när jag är bland folk är på grund av att jag vill vinna. jag vill vara bäst. alltid.

jag vill vara den bästa läraren. det är vääl förvisso en bra sak, att jag hela tiden strävar efter att bli bättre, men frågan är ju vem jag främst har i åtanke när jag vill bli det. eleverna gynnas, men det är ju för mitt eget egos skull jag kämpar. på köpet förlorar jag dessutom arbetskamrater och skaffar mig istället konkurrenter.


är jag inte bäst tappar jag lusten att göra något över huvud taget. det är ju sjukt sorgligt egentligen. jag menar, ta det här med sången, till exempel. eftersom att jag inte ens är bäst i min egen familj (i ärlighetens namn nog den som behärskar musik sämst av 6, förvisso, musikaliska individer. men det att jag inte är bäst har fått mig att helt tappa lusten att sjunga.


jag låter bli en massa saker som jag egentligen tycker är ganska roligt, eftersom jag inte är bäst på det. jag ser konkurrenter överallt istället för att se mig i ett lag med människor. (ja. jättemycket individualist som avskyr allt vad grupparbeten heter.) så. jag vill absolut inte tappa bort min tävlingsinsitnkt, eftersom den hjälper mig att bli bättre på saker och ting. men jag skulle nog må bra av att vara lite mer nyanserad. nyanserad skulle ge mig ett rikare liv och lite mer kärlek till andra. nyanserad är ett bättre ideal, om man frågar mig. idag bestämmer jag mig för att bli mer nyanserad.

Kommentarer
Postat av: Dee

nyanserad låter som en bra ide. 4nyanser av lejongult - ett liv av annelie =) Det tipset bjuder jag på;)



Du är så klok ibland och jag saknar dig som tusan!

puss och kram!

2010-03-24 @ 18:54:25
Postat av: malin

Och idag bestämmer jag mej för att bowla lite oftare.

För jag är rätt bra på bowling, så bra att Mattias inte får slå mej i det.

Om Mattias slår mej i bowling blir jag sur.

Jag brukar skylla på att det inte är kul att bowla.

När det egentligen är asagobbakul.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback