Ghandi och Hitler på samma tillställning, pratar om att acceptera sig själv

Maskerader, alltså. Jag gillar att klä ut mig, tycker att det är riktigt roligt. Det är en fin ice-breaker när det är en tillställning med en massa folk som inte känner varandra sedan tidigare. Ingen kan liksom gå omkring där och leva på sin coola image, ingen behöver ha klädångest (såvida man inte är nöjd med sin outfit).

Men så kommer man till den punkten när man har slagit sig ner med någon och börjar prata på riktigt, allt för att plötsligt inse att "här sitter Usama bin Laden och pratar om livets gåtor med Frihetsgudinnan". Åh, jag längtar efter att gå på maskerad snart igen!

Bakslag: 3 prillor, den 3:e dessutom av gammal vana och inte av nikotinsug. Bummer. Aja. Det blir bättre imorgon, får vi väl hoppas.

Kommentarer
Postat av: Erik

Snälla, bjud in mig på nästa maskerad. Umeborna är så dåliga på de där med maskerader...

Postat av: Emma Brissman

Hahaha. Är det mitt kalas du syftar till. Där var både Usama och gudinnan närvarande :O)

2011-04-14 @ 09:15:52
URL: http://engrodasliv.emmabrissman.com
Postat av: Em

Hihi, och det var jag som satt o samtala med Frihetsgudinnan. Härlig reflektion! Det är väldigt roligt. Ska vi inte dra ihop en maskerad snart??

2011-04-14 @ 15:36:28
URL: http://mittvackraliv.blogspot.com
Postat av: Frida

En svårtolkad rubrik med desto roligare innehåll! :-)

2011-04-14 @ 21:50:06
URL: http://vardagsglimtar.blogspot.com
Postat av: David

Maskerader är bäst! Själv klädde jag ut mig igår på morsans födelsedag med lite wellpapp och presentpapper=)

2011-04-16 @ 10:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback