Jag har startat en karateklubb, men den andra medlemmen fattar inte vad den går ut på.

Det här har varit en av de mest turbulenta veckorna på väldigt länge. Så långt ifrån ett lugnt påsklov man kan komma, men jag har kommit fram till några viktiga saker. Det första är att jag inte är en särdeles god människa, men jag gör så gott jag kan. Det andra gäller vad som är absolut nödvändigt för att jag ska vilja lägga ner energi på ett förhållande och faktiskt tro på det där förhållandet. Det tredje är att jag är alldeles fantastisk i det att jag slutar snusa och inte tar upp det igen trots att jag har genomgått ett känslomässigt hiroshima och en tillvaro så spänd att man med enkelhet hade kunnat lägga en flageolett på den strängen. Det fjärde är att jag måste läsa boken Hemligheten, och inte den som alla snackar om, utan relationsboken Hemligheten. Jag har börjat på den. Det femte är att ärlighet är en fantastisk sak, och att jag är glad att jag inte kompromissade med den eller mig själv för att göra massan glad.

Det har varit så upp och ner i veckan, men helgen fick ett fint slut med Animasola-releasefest, häng på olika ställen längs kusten med nyfunna vänner, gamla bekantskaper och syrran, häng i bokskogen med lite drygt en tredjedel av min familj och grillning i systra mis trädgård.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback