saker en 4.0:a gör och inte gör

Det är så vansinnigt lätt att säga att det är mycket som har hänt, mest för att saker händer hela tiden. Frågan kanske snarare bör riktas in på vad som har förändrats och inte. Jag menar, så mycket kan ske, men är personen det händer inte öppen för förändring spelar alla de där händelserna absolut ingen roll.
Mycket har hänt, och några av sakerna jag har upplevt, läst, hört, tänkt och känt har förändrat mig. För att redogöra lite skillnaden mellan Annelie 3.0 och 4.0 gör jag helt sonika listor.

Saker Annelie 4.0 gör som Annelie 3.0 inte skulle få för sig:
1. Äter korv. Korv gjord på lammkött (köper korven i gårdsbutiken som hör till fårfarmen).
2. Går in för att göra bra omdömeslappar inför de stundande utvecklingssamtalen.
3. Dricker kaffe och gillar det.
4. Åker ut till Friday Light (eller Fredda lajt om man lyssnar på de äldre i kyrkan), själv. Jo, jag är fortfarande under 30.
5. Väljer tålmodighet före att brinna av i tid och otid. Därmed inte sagt att jag har slutat brinna av - det finns gränser för allt, inklusive tålmodighet.
6. Tänker efter före när det kommer till att inleda förhållanden.
7. Läser Stinissen nästan varje morgon. En andaktsbok av Wilfrid Stinissen i egen hög person. Kolla in 1994s verk. Det är den som ligger på mitt köksbord.
8. Undviker fläsk och pasta.
9. Inreder med rosa saker. Inte överallt, förstås, men i köket lite grann, och jag har fått en engelsk pelargon med rosa blommor som jag tycker om väldigt mycket.
9. Använder versaler. Till storebrors stora glädje, får jag tillägga.

Saker Annelie 4.0 och 3.0 har gemensamt:
1. Båda röstar på miljöpartiet.
2. Båda tycker att det är viktigt att handla ekologiskt och/eller närproducerat.
3. Båda snusar, fast 4.0 jobbar på att sluta med det.
4. Båda är väldigt familjekära, den senare än mer än den tidigare.
5. Båda två pratar lite för mycket och lyssnar lite för lite.
6. Båda bakar gärna. Och virkar och plockar och gillar loppisfynd.
7. Båda finner gamla människor väldigt trivsamma och spännande att prata med. Det är inte fy skam att få lyssna på folk med livserfarenhet och få lära sig av de, vars berättelser man får ta del av.
8. Båda trivs väldigt bra i skogen, och då helst lövskog.
9. Båda när drömmen om torpet åt Dagsås till, med höns, hundar, barn och en juste skriv-ateljé. Och en fin man, förstås.
10. Båda uppslukas helt av musik.
10.

Kommentarer
Postat av: linnea

blir så imponerad, tänk vilken lycka att känna sig själv så bra att man kan göra en sådan träffsäker lista om sig själv. du inspirerar mig att göra en till mig med. så roligt att du är tillbaka i bloggvärlden!!

2011-04-12 @ 07:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback