Det är jag och Mahatma Ghandi, sägs det.

Jag kollade upp min personlighet, gjorde ett Mayers Briggs-test. INFJ, thank you very much. Googlade INFJ, fick fram följande:
anfang-p.jpgsykologen. INFJ: Den stora inspiratören. Deras stora människointresse gör att de kan framstå som väldigt utåtriktade trots att de inte är det. Förklaringen är att de riktar sitt känsloliv utåt och är på så sätt väldigt bra på att få människor att må bra samtidigt som den största energin faktiskt spirar inom dem själva. Under ytan är de drömmare med en stor kreativitet och visionär förmåga. Den utåtriktade talangen för att hantera människor använder de mest för att få människor att acceptera deras visioner och följa dem. Psykologerna drömmer, fantiserar och bygger storslagna teorier för att må bra. Den forne amerikanske presidenten Jimmy Carter är en INFJ-personlighet. (Funnet här.)

"Fokus på att skapa insikt och starka värden"

INFJ-typer är ofta insiktsfulla, noggranna och principfasta personer som tycker om att hjälpa andra att uppfylla sina behov och önskningar. Deras talang är framför allt att utveckla och vägleda andra. De har ofta en stark känsla för vad det handlar om, innan andra omkring dem insett det. Därför är de duktiga på att hjälpa andra med deras personliga tillväxt. Den inre världen av visioner och idéer är ofta deras favoritområde och de kan därför verka komplexa och svåra för andra att förstå.

För INFJ-typer är det viktigt att organisationen eller företaget är strukturerat och någorlunda välorganiserat, så att de kan bygga upp en harmonisk arbetsmiljö omkring sig. Denna typ behöver lugn och ro omkring sig så att det finns möjlighet att reflektera. Ofta hittar man INFJ:er i jobb där de kan använda sin talang till att skapa insikt och samtidigt utveckla och vägleda andra. Därför finns de ofta i positioner där de har möjlighet att använda sin kreativitet i samband med utveckling av människors potential. (Funnet här.)

 

Jag känner igen mig rätt bra. Skrämmande bra, faktiskt. Ju mer jag läser, desto mer tänker jag att det är läskigt hur väl allt passar in! Nyfiken på att kolla av dig själv? Gå hit!


Kommentarer
Postat av: Lotten

Hehe, vad knäppt, för inte så länge sen fick jag 'diagnosen' INFJ jag med! Vad spännande. Men jag hade ju gissat att du skulle hamna bland de extroverta, du som är så rackarns rar och trevlig! (Och inte en blyger innesittare som jag.) Sicken fin blogg du har!

2011-05-20 @ 18:48:53
Postat av: L

PS. Men jag e förstås med på att man kan vara utåtriktad och inte på samma gång! Och jag ser likheten mellan dig och Mahatma. ;-)

2011-05-20 @ 20:13:11
Postat av: L

PPS. Obs: ej utseendemässigt! :-P Andligen!

2011-05-20 @ 20:14:17
Postat av: Strolls

Intressant ;) Jag blev också INFJ. Kanske därför jag trivdes så himla bra med dig, likasinnade leka bäst?



Kul att hitta hit igen! Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback