rymden är min latenta passion

jag har ingen tv. jag har radio på mobilen och ett par pyttesmå högtalare som jag kan koppla till mobilen, men det är sällan jag ids göra det. jag har en dator, men inget internet på den. ni fattar, jag är ganska så avskärmad från världen. därmed har jag inte hunnit ledsna på nedräkningen som handlat om fuglesangs rymdfärd.
natten till fredagen den 8 december var det ju tänkt att han skulle få komma iväg, men som bekant blev det inte av. hur som helst, så satt jag och albin bänkade på umevatoriet tillsammans med de andra eldsjälarna mitt i natten bara för att se raketen fara. det var skitspännande, men lite bedrövande i hjärteroten när det ställdes in.
men skam den som ger sig. natten till idag satt vi där igen och kollade på nasas satellitbilder och till slut fick  vi skåla i cider åt att allt gått bra. av rummets rymdhärskare fick vi veta att det där månprogrammet, alltså hela alltet, kostar massor (fast det kunde vi räkna ut ändå) och att det har klankats ner på. siffrorna de nämde var skrämmande höga. ändå, sa han, är det summan slantar usa lägger ut för en månad i irak. shit, eller vad man nu ska säga om det.

så tänkte jag säga ett par ord om jantelagen. jag har inte hört någon som gillar den, men massor som praktiserar den. jag förstår att det är tragikomiskt att fuglesang har fått vänta i en evighet på att få fara till rymden och allt, och att det är tacksamt att skämta om det. men varför är det så vansinnigt kul att driva med honom? svar: han har ambitioner som sträcker sig över andras och i jantelagens namn får man inte ha det så. medveten om att jag framstår som den torraste av de torra vill jag ändå liksom trycka på att det är just så här jantelagen gör sig synlig. wat da fak, chrille vill ut i rymden, kämpar för sin dröm, är ändå i skymundan vad gäller media och torde inte störa så himla mycket. damen lantz, vad skrattar du åt?

aja. adios, amigos.


Kommentarer
Postat av: Fröken Kaos

Jantelagen suger.

Men seriöst; jag skulle inte ge mig ut i rymden i en trång liten raket om jag så fick betalt för det *ryser*

Postat av: Erik

Hehe... ner me lantz! :)

Det var ju som trevligt att komma och titta på den därna uppskjutningen. Snajsigt. Men man var som rätt så trött dagen efter, till det lite värre var att jag jobbade 12 timmar den dagen. :) Men men, snart semester. När ska vi baka peppar kakor då? Är det något du skulle vilja va me på?

2006-12-12 @ 18:30:49
URL: http://www.fota.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback