en förvirrad tönt på bilprovningen

idag har jag varit på universitetet en sväng för att sätta ihop ett grupparbete om hinduisk mysticism som i morgon ska presenteras i form av en lektion. det kan tyckas lite tungt och kanske ses som en utmaning. men det där med vad som anses vara en utmaning är ytterst relativt. i förhållande till vad som komma skulle var det en baggis.

jag hade fått den digra uppgiften att, efter det där grupparbetet, besiktiga albins ena bil. det kanske inte låter så krångligt, men, inte nog med att åbäket skulle besiktigas, jag skulle dessutom själv ordna med en drop-in-tid. jag ordnade med nödproviant (karra) och undehållning (studier och musik).

klockan var halv-ett när jag lämnade min lya, ganska säker på vart bilprovningen ligger. tuffade iväg i pärlan (alt. den silvergrå missilen) ganska tryggt. inte så långt från min slutdestination hörde jag sirener bakom mig, såg farbror blå i backspegeln och släppte förbi honom på ett, för mig, osedvanligt smidigt sätt. fast jag fick hög puls, det ska jag inte undanhålla för er. kruxet var att sen kom ännu ett polisfordon farande bakom mig, närmare bestämt en pikébuss. jag såg den när jag körde på breda vägen men just skulle in på smal-vägen (ombyggnationer) men tänkte att denna lagens väktare ju måste förbi, före mig (jag skulle få ett nervöst sammanbrott om jag hade en sirenig pikébuss bakom mig längre än vad som absolut krävs, vilket är ungefär 30 sekunder. see, jag har en väldig respekt för poliserna, att de ska haffa mig om jag blinkar med fel knyck eller så.) nåväl. för att släppa förbi polisen var jag tvungen att stanna upp ett tag, och därmed stanna upp 14 bilar bakom mig. pikébusses susade förbi och vore det inte för att händerna skakade litegrann, och gaspedalfoten kunde man tro att jag var helt oberörd av situationen. det var jag naturligtvis inte. framför allt var jag lite rädd för att nån gubbe bakom, som också skulle till bilprovningen, hade retat upp sig över de där nybörjarfasonerna jag utövade(?) och skulle säga ett och annat till mig om jag skulle dit han skulle. som tur var var jag den enda som svängde in där, till bilprovningen.

1. ordna med kölapp med hjälp av den där mackapären. först registreringsnummer, sen obokat besök. det går ju inte! det står ju bara att de som har bokat redan får en kölapp. ringa albin, måste ringa albin. i samma ögonblick ringer han till mig. "du, det går inte, det här. man måste ha bokat tid innan." "va? finns det inte obokat?" "nej" "men far fram till den stora displayen vid garageportarna, där ska de stå ett bokningsnummer." "jag är där nu, men det står ju inget", säger jag, lite irriterat. "men står det inget på displayen, rullande text?", säger albin, även han märkbart irriterad. "nä. eller jo." "ring dit då"

2. ring 0771-600 600 och boka besiktningstid. just nu är det många som ringer. du är placerad i kö. väntetiden är 15 minuter. jag la på. ringer albin igen. "du det är 15 minuters telefonkö, så jag la på. man kan boka på internet, så..." tänkte här att kanske han kan ta vid och boka tid, men... "bra, men far hem till mig då och boka en tid." "okejokej." så for jag hem igen. eller a. hem till albin den här gången. 

lite på tal om väntetider i telefon. idag skulle jag ringa till antagningsenheten och fick uppskattad väntetid 26 minuter. tre minuter senare var den tiden 10 minuter. sen någon minut senare var den 5 minuter, för att strax bli 4 minuter för att sen bli fem minuter för att sen bli två och en minut. jag tänker bara att det var  tur att jag inte la på!

jag åt förresten upp 8 karameller, lyssnade inte på musik och inte heller pluggade jag. that's it.

Kommentarer
Postat av: Angelinn

Min lilla snuffsa! JAG HAR EN BLOGG!!! Check it aout!

Postat av: Linnea

Nu var det alldeles för längessen du uppdaterade din blogg! Jag vill ju läsa! :) Kram!

2006-12-04 @ 20:51:38
URL: http://linneaosd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback