l-i a

l-i a kan tyckas vara någon märklig förkortning på något nytt inom amerikansk rymdforskning, men det är det inte. inte såvitt jag vet iallafall. i min värld är l-i a min pappas initialer och dagen till ära tänkte jag tillägna ett helt inlägg till bara honom. jag vet, det är inte vidare originellt av mig, men ändå. jag gör det för att han är en hyvens bra pappa!

min pappa är 59 år och han har, indeed, blivit klokare för varje år.

när jag var liten var det roligaste jag visste (utöver att lura min syster att vara hästen i leken häst och fin dam. var man fin dam så fick man sitta i cykelkärran och bli runtdragen av hästen. när det var min tur att vara häst sa jag alltid att jag var less på leken och då gjorde vi något annat, som att bygga med lego.) när pappa gjorde sin apmin. man kan säga att min pappa har lite överflödig hud i ansiktet och då blir det sådär... perfekt och uppblåst och roligt. dessutom har min pappa väldigt stora öron och när han drog i dem så att de stod rakt ut så såg han ut som en väldigt rolig apa. på senare tid har jag dock insett att apor har ganska små öron, men det spelade ju ingen roll då.

när jag var liten var min pappa, som alla andras pappor, smartast och starkast i världen, men en skill som han har som de flesta andra pappor inte har är att han kan stämma piano. och han är rätt duktig på det. fast skulle jag beskriva hans pianostämmarskills när jag var liten sa jag säkert att han stämde typ sju pianon samtidigt. allt för att höja upp far min.

på senare tid, eller kanske sedan jag flyttat hemifrån, har min pappa blivit lite blödigare, och jag älskar det. det är så skönt att pappa kan sätta sig ner med en och över ett eftermiddagsfika berätta om något han har lärt sig i livet. eller att han tar sig tid att, lugnt, diskutera något jag har funderat över, eller bara kan säga att han saknar oss där hemma. det är otroligt kul att se papps bli glatt engagerat i något, för han går verkligen in i det då med själ och hjärta och vill att det ska bli jättebra. och det blir det också. det går heller inte att missta sig på glädjen hos honom när vi ses allihop. känns otroligt skönt att veta att man är efterlängtad när man inte är hemma så ofta!

men pappselipapps lars-inge albertsson, vill egentligen bara säga att jag älskar dig och att jag önskar en prima fars dag! jag är skitstolt över att ha en pappa som du!

Kommentarer
Postat av: Victor

kuuuligt

2006-11-12 @ 12:54:21
Postat av: Pappelipapps

Jag tackar för att du gillar din pappa till den grad att jag fått ett eget stycke i din blogg, det gläder mig.

2006-11-12 @ 14:20:59
Postat av: Pappelipapps

hej annelie..det är mor.
ville bara säga att jag gjorde dn:s nutidstest och hade 6 av 7 möjliga:-)

2006-11-12 @ 14:40:08
Postat av: puckolie

Min pappa är starkare än din pappa ;-)
Saknar dej.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback