man kan nog lista saker i en evighet

vad är det första du gör på morgonen?
sätter väckarklockan på snooze om jag ska jobba, annars (om det är skola eller ledigt) slår jag upp ögonen och njuter av att jag kan ligga och dra mig.

vilket är ditt drömresemål?
mm. det jag drömmer om just nu är att kunna åka med rosa bussarna genom sydamerika. jag ska slita för att få ihop pengarna till det.

vad skulle filmen om ditt liv heta?
tidsoptimisten 

vem skulle spela huvudrollen?
eftersom likheten är slående skulle det få bli han på
akustisk gitarr i deportees.

vilken sida tycker du bäst om hos dig själv?
min vilja att allt ska bli bra för alla omkring mig.

och vilken tycker du minst om?
att jag brinner av så lätt. eller, jag brinner inte av, men jag låter väldigt arg fastän att jag inte är det.  

ditt liv har hittills varit?
jag har levt i tjugofyra år, elva månader och en vecka. det har hänt en del. det har varit omväxlande men överlag bra.

vad gör du helst en ledig dag?

vaknar typ halv10, går upp och äter långfrukost. sen bloggar jag tills jag är less. sen träffar jag en kompis och har kul. när jag kommer hem är maten färdig att intas och efter middagen poppar jag popcorn i kastrull och sen ser jag/vi på jallajalla eller masjävlar.

vem är din störste fiktive hjälte?
jonatan lejonhjärta. han har varit det sen jag var liten och när det var hundradagars på gymnasiet med tema superhjältar klädde jag ut mig till honom. hade jag haft ett foto av det hade jag lagt in det här, men det har jag tyvärr inte. om jag hittar igen kläderna någon gång ska jag ta på mig dem och ta kort så jag kan visa världen.

vad gör du när ingen annan ser?
jag vet inte, jag är inte så hemlig av mig. eller... näe, jag kommer inte på något. drygt!

har det hänt något mystiskt nyligen i ditt liv?
i wish.

har du något smeknamn?
annelufsan. det ska sägas med skånsk accent. då är det som det ska vara. annelufs är det egentligen bara lotten som kallar mig, och jag kallar henne för lufs, men det har liksom hängt kvar ändå. dory kallas jag också, för jag är både glömsk och disträ. bara de närmast sörjande (=familjen) kallar mig dory.

vad kollar du på, på tv?
grey's anatomy. och discovery fast jag tycker att det är dödstrist. det är albin som vill kolla och jag som vill ha sällskap.

vilket är ditt motto?
it's not your life that's boring - it's you.

vilken är den största passionen i ditt liv?
att baka bullar och sånt. och mina nära och kära.

när tvivlar du?
när folk slutar använda ord och börjar slåss istället.

vad gör dig fly förbannad?
oförståelse, främst. det och när jag märker att folk är elaka.  

vad inspirerar dig?
buffé, icakuriren, laga lätt, etc. :)

om du skulle återfödas som en sak, vad skulle det vara?
jag vill inte återfödas till något alls.

om du var gud för en dag, vad skulle du ändra på först?
männsikans fria vilja. jag vill bestämma och människorna ska vara mina marionettdockor.

vad finns alltid i ditt kylskåp?
soltorkade tomater

vilken är din favorit författare?
emma hamberg. mossvikenfruar är nog den trevligaste bok jag har läst på länge.

berätta något man inte vet om dig?
jag är feg. så feg att jag drar mig undan hellre än att berätta som det är. så feg att jag hellre lever två olika liv för att jag inte orkar/vågar berätta allt för ens min familj. jag är så feg att jag hellre tiger när jag är arg än att ta tag i konflikten, med risk för att jag skulle ha fel. jag är så feg att jag låter bli att ta tag i tentaplugget för jag är rädd att det ska vara för svårt. som om jag skulle komma undan.

Kommentarer
Postat av: Fröken Kaos

"it's not your life that's boring - it's you" Bästa i år!

Postat av: Linnea

I går på Christer så nämnde dom Dr phil och hans "It's not your life thats's boring-it's you" . Då tänkte jag på dig :) Roligt med mer frågor, kanske snor dom av dig också. Kram!

2006-11-17 @ 13:07:36
URL: http://linneaosd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback