a child is born

vaknade igår av ett sms, där det stod att angelinn och erik var på väg till bb. dags att kläcka, alltså. hela dagen var jag lite spänd av förväntan. så till slut fick vi veta att 19.40 hade deras son kommit till världen. otroligt stort och glädjen jag känner är överväldigande!

barn föds det varje dag och man kan tycka att det är egentligen rätt så vardagligt, MEN det är, i mina ögon, ett mirakel varje gång det sker.

det finns olika sorters barn. vissa är de vi faktiskt relaterar till som de barn som föds på bb, andra är bildliga. ett av många bildliga barn för mig är vänskap. och ett sånt barn pånyttföddes igår. känns stort det med, att hitta igen en vän man har varit nära men hamnat långt bort från. en sådan pånyttfödelse gör en mera ödmjuk och inser hur tacksam man ska vara och hur lite man ska ta sina vänner för givet.

i övrigt så spenderade jag två väldigt trevliga timmar på universitetet, gjorde grupparbete. själva arbetet tog nog 20 minuter, effektiv tid, sen satt vi och pratade och diskuterade annat som vi kände var mer intressant. jag har så sköna klasskompisar!! galet glad att läsa religion med dem!!

mm. that's it. idag ska jag till universitetet och redovisa vad vi kom fram till igår. och ikväll är det desperate h. hos simon! weii!
albin är sjuk och hemma. ont i huvet och pratar i sömnen. fast jag hör inte vad han säger, han bara mumlar.

jo! igår hämtade jag min nya säng!

flygigt inlägg, jag vet, men det känns som att gårdagen spretade åt så olika håll och tankarna gör idag detsamma.

nu rundar jag av, ajöken!




den kulan (7e månaden) ett minne blott

Kommentarer
Postat av: marty

jag blir helt pirrig! (råkade skriva pittig först, men det är jag inte.)

är glad för angelinn och bebisen. och glad för dig och mig. puss.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback