håll tillgodo, publiken.

idag kommer det jag utlovade till igår, nämligen listan.

fullständigt namn? lena annelie albertsson
vad betyder ditt namn? lena vet jag inte så boga, bara att jag har fått det för att min mamma också heter det. när jag var liten hade jag en kopp som det stod att annelie betyder snäll på. jag har en namnbok där det står att det betyder något annat, men vad minns jag inte. man kan ju hoppas att det skulle passa bättre in på min personlighet än snäll, för jag tror inte att det ordet är det mina nära och kära främst förknippar mig med. albertsson kommer från min farfars pappa som hette albert.
vem bestämde vad du skulle heta? mest pappa. mamma ville egentligen att jag skulle heta hanna. jag tror att jag har ärvt min fars övertalningsförmåga.
har du smeknamn? annelufsan.
är du singel? nja.
hur gammal är du? 24 år och jag har åldersnoja. fast idag när jag läste i vi föräldrar insåg jag att de flesta där är typ 32 när de får sitt första barn. då släppte det lite grann och jag andades lugnt i ungefär en kvart.
ögonfärg? blågrå
skostorlek? 37-38. det beror på i vilka storlekar skorna jag gillar finns i.
längd? 168,5 cm.
ärligt, vad tycker du är bäst med dig själv? att jag vill förstå saker.
vad får du oftast komplemanger för? mitt leende och mitt intellekt.
din sämsta egenskap? det är två saker. 1. att jag får en sån arg röst när jag är engagerad i något, fastän att jag inte är en gnutta arg. 2. att jag vill saker så mycket att jag kan förknippas med ordet manipulativ när jag jobbar för att få min vilja igenom.
tycker du själv att du ser bra ut? ja. fast inte på morgonen, ens när jag har fixat frisyren. allt i ansiktet är nämligen så svullet då.
hårfärg? jäätteblond.
hur bor du? i en källarlägenhet på 28 kvadratmeter. väldigt mysigt och trivsamt!
vad dricker du helst? te.
bästa alkoholbaserade drinken? mojito
bästa månaden på året? januari, för då fyller jag år. :D
bästa dagen i veckan? jag gillar.... lördagar bäst, för då är man helt ledig och så är man ledig dagen efter OCKSÅ!
favoritplagg? mina nya jeans
favoritdjur? en stor, lat hund
berättar du allt för dina föräldrar? psst. icket!
flirtar du ofta? ja
är du slampig av dig? vicky i gymnasiet tyckte det, men jag själv skulle definitit säga nej. hon tyckte att jag var slampig för att jag råkade ha ett fast förhållande med grabben hon var kär i.
är du elak? nej.
tycker du om någon? ja. väldigt många.
skulle du kunna berätta det? ja.
kan du hålla en hemlighet? jo, absolut. men ibland kan det vara kämpigt.
tycker du om britney spears? jag är ganska neutral.
har du varit kär i din kusin? haha, ja. i en vecka ungefär när jag var 11.
har du varit på en herrtoalett? drygt så mycket pretto jag verkar nu, men nej.
har du någonsin gjort någon illa? ja. och det kändes bra just då, fast nu känner jag att det kanske fanns bättre sätt att gå till väga.
har någon någonsin gjort dig illa? ja. det mesta som jag görs illa är mitt eget fel.
svär du ofta? nej. och i många sammanhang undviker jag även kraftord som fasiken och sjutton och så.
får du som du vill? ja, jätteofta. det är så när man har en vilja och vågar uttrycka den i det här landet. ingen vågar säga något annat efter att man har sagt: "så här tycker jag vi gör" eller "jag vill gärna...".
prövar du nya saker? inte ofta, skulle jag säga. jag är nämligen lite feg på sånt.
har du fuskat på ett prov? faktiskt (varning! här blir pretto-annelie åter framträdande.) aldrig.
vad har du på dig? underkläder, olika sockar, ems twisted, dubbla vita linnen och en omlottkofta.
vilken färg har dina byxor? blå
vad lyssnar du på just nu?
martina som pratar i telefon, med johanna tror jag, och diskar samtidigt
hur mår du? bra. jag har just betalt räkningarna och har pengar kvar på kontot.
vad tänker du på just nu? honom
hur många läppglans har du? ett som luktar hallon.
vad använder du för parfym? jobbigt, men jag kommer inte ihåg vad den heter. men gott luktar den!
långa eller korta killar? ganska långa.
blonda eller brunetter? det spelar inte så stor roll, faktiskt. om jag fick välja hur min drömprins skulle se ut hade jag haft väldigt svårt att bestämma mig för hårfärg.
ska dom ha långt eller kort hår? definitivt kort. fast hångelvänligt kort. inga tre mm här, alltså.
mest irriterande med killar? dough. idiotisk fråga. fråga mig en dag när jag är arg på en, så jag kan dra alla över en kam.
är humor viktigt? ja!
bad boy eller good guy? det är väldigt lätt att falla för bad boys, men jag vill väldigt gärna gifta mig och bli gammal med en good guy. på filmer håller jag allt som oftast på the bad guy.
vilken film såg du senast på bio? jajks. jag vet inte. så sjukt länge sen det var!! kanske.... pirates, ettan?
vilken film vill du se helst just nu? masjävlar. älskardenälskardenälskarden!
vad drömde du senast? jag hade någon konstig dröm igår natt om att bilen hade stannat och angelinn och erik och albin och emelie var med. vid stod längs e4an innan ö-vik. jättedryg dröm, fast den utspelade sig iallafall med människor jag älskar att vara med.
vem pratade du senast i telefon med? albin
vad handlade samtalet om? huruvida det skulle gå att flytta martinaochlovisas internetsladd till min dator utan att det skulle bli något tjall med deras dator och om internet skulle funka på min. jag sitter nu och skriver på martinaochlovisas dator och min ligger kvar bredvid sängen hemma hos mig.
är du blyg? nej verkligen inte.
sommar eller vinter? vinter
fasta relationer eller one night stands? fasta relationer. one night stands är inte min grej någonstans.
choklad eller vanilj? vanilj.
din första kärlek? jag vet inte. det var så många där ett tag. eller jo! ebbe i lekis. fast han flyttade till island innan vi hann börja skolan. det var väldigt sorgligt. än idag undrar jag hur ett liv med honom hade sett ut.
din senaste kärlek? emanuel
vill du gifta dig? ja! jättegärna!
hur många barn ska du ha? två eller tre. det vore väldigt lyckligt!
vad ska dom heta? majvor (och kallas maja), ingvar och ylva.
vart ska ni bo? i ett mindre samhälle med nära till en större stad. jag bor gärna här i norr, eller om jag hamnar mer söderut bor jag gärna i, vad man kan kalla, inlandet, för det är så härliga vintrar där.  
vill du ha några husdjur? ja, när jag flyttar till en större lägenhet skaffar jag mig gärna en lat labbe eller golden.
har du några husdjur? leider nicht.
om ja, vad heter dom?
favoritspel? yatzy
favoritblomma? jag vet inte riktigt. nejlika är fin. och pelargon tror jag det är. eller begonia. en sån där som finns i orange-röd och vit, en typisk mormors-blomma. sånna älskar jag!
har du någonsin kysst en kille? jag har kysst många grodor. vissa av dem har visat sig vara killar, men ännu inga prinsar.
har du någonsin kysst någon av samma kön? nej, men jag har pussat emelie och angelinn på munnen.
vad ska du göra idag? jag ska äta lunch med susanna och martina och sen ska jag nog ta mig till posten och köpa frimärken och posta brev. och sen ska jag skriva lite på min hemtenta, fast jag är inte så peppad. det var inte så roliga frågor. ikväll.... vet jag inte heller vad jag ska göra, kanske mysa lite med tända ljus och en kopp te.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback