norsk gangsterrap

sug på begreppet för ett slag. finns norsk gangster? hur kan norska låta gangster?

har fått lite norsk rap från syrran, Karpe Diem, soft grupp med ett skönt sound. men läs igenom den här texten (refrängen från show)!

Vi spiller show etter show,
fo sho' smiler vi.
Og etter showet kommer folk og så sier de:
YEAH, du er the man,
og du er fet, kul - jeg er så fan, kompis.
Vi spiller show etter show,
fo sho' smiler vi.
Og etter showet kommer folk og så sier de:
ÅÅH, du er så pen, og du er så kul.
Vær med meg hjem, baby.

jag har kursiverat allt i texten som inte låter det minsta gangster. nog inser jag att karpe diem kanske inte strävar efter att vara så mycket gangster som kanske... p diddy eller någon annan ball amerikan, men ändå. det blir som så härligt rart, roligt och lite sött, precis som snook är. vet inte om svenska någonsin kan bli gangster heller, men norskanorskanorska... en klar fördel är att poängen i låten alltid kommer fram och det likker vi!

facts of life:
1. norrmän är alltid glada
2. norrmän är alltid trevliga
3. norrmän berättar roliga vitsar
4. norrmän är sköna människor
5. norrmän slåss inte
6. norrmän ropar aldrig elakheter efter andra
7. norrmän lever så lyckligt att de liksom kvittrar när de pratar

förstår ni vart jag vill komma? norska kan aldrig låta rått. bara glatt och uppmuntrande! jag tror att om jag skulle gifta mig med en norrman skulle jag aldrig mer ha en destruktiv diskussion inom förhållandet någonsin, för han skulle bara säga kjaereste hela tiden och jag skulle smälta likt vax.

missförstå mig inte kära norrmänn, jag älskar ert språk och skulle gladerligen tala det flytande (nästan sjunga det, för att verkligen visa hur glad jag blir av norska), men just gangster kan nog norska aldrig bli.

Kommentarer
Postat av: marty

eftersom jag själv är kvartsnorsk tar jag väldigt illa upp när du hånar oss på detta vis. jag kräver en ursäkt, annars tar jag till våld.

2006-10-21 @ 17:37:38
Postat av: puckolie

Gift dej bara inte med en norrman som sluddrar så mycket att du inte kan skilja ord från harklingar
;-)

Postat av: Daniel

facts of life nr 8:a
Norskor är farliga på afterski... Du missade det..

2006-10-21 @ 21:20:03
URL: http://www.albertssons.com/blog/
Postat av: marty

hallå. överlevde du gårkvällen? såg dina rop på hjälp först klockan tre i natt.. :/ jag ser fram emot en pärlplattningskväll med albin. :D

2006-10-22 @ 12:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback