tepetklister, anyone?

jo. jag är fräsch igen. eller inte helt, men tillräckligt för att vara virriterad på att jag inte kan få mat och att jag måste gå till affären och att det inte finns en ynka alvedon eller ipren finns i det här hushållet. hade det funnits hade de två första irritationsmomenten inte behövt vara irritationsmoment, utan bara moment.

en sak jag INTE kan rekommendera är euroshoppers pulvermos. min första upplevelse med den varan i bilden var när vi var några som hjälpte camilla att flytta och hennes pappa skulle fixa lunch till oss. korv och pulvermos, skulle det bli. egentligen är jag vänligt sinnad gentemot euroshoppervaror, men när pappa tommy kom med bunken med något tapetklisterliknande i, en vansinnigt smaklös röra - det som skulle bli det goda moset, kände jag att euroshopper må lyckas med en del, men pulvermos ska de inte försöka sig på.
nåväl. igår var det fiskpinnar och mos som gällde. egentligen är jag en sån där ordentlig människa som gör potatismos på potatis och inte på pulver, men det fanns ingen potatis till hands, däremot ett paket euroshopper pulvermos. jag tänkte att det får väl gå, det gäller bara att krydda desto bättre. sagt och gjort, vattnet hade kokat upp, pulvret hade vispats ner, en klick smör, salt och citronpeppar i. så skulle jag provsmaka och råkade lukta på moset innan jag stoppade i mig det. yuck! så vidrigt det luktade! fastän att smaken var okej så... nä, så vidrigt. föreslog att vi skulle slänga resten av paketet, men fick inget medhåll, kan man säga. (MAN SLÄNGER FAKTISKT INTE MAT TÄNK PÅ ALLA SOM SVÄLTER!!!) jag slänger mat. och skulle jag tänka ordentligt på de som svälter och skicka ner pulvermos till dem, då kan jag garantera att de skulle få något bra mycket godare än euroshoppers kassmos.


achtung, people!!

och jo! har du tid över så gå in och gör nutidstestet på www.dn.se! jag ska kila dit  nu och skäms jag inte allt för mycket över mitt reslutat så får ni snart en rapport på hur det gick!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback