i'm humming one of your songs

idag har jag jobbat. hela åtta timmar har jag spenderat med mössen. (vissa väldigt studsiga och jag fick snällt plocka upp två från golvet.)

väl hemma fick jag sköta en sjukling till pojkvän. stackarn fick tokstressa på jobbet under förmiddagen med det som absolut måste göras för att sedan kunna fara hem och kurera sig. jag vårdade honom genom att ordna med middag och att handla. allt utan att gnata ens litegrann fastän att jag hade ont i fötterna. det har jag fortfarande. men jag är stark, så stark, så jag överlever det med. efter maten skrattade jag åt albin för att han knorrar så när det är lite synd om honom, bara så att man ska se honom. liksom vända blicken mot honom och säga "är det så synd om dig, älskling?" då gnyr han lite till och kvider fram ett jaa. jag tycker att han är synnerligen söt när han gnyr och knorrar.

snart ska jag iväg och klippa erik. han ska bli bröllopsfin. inte till sitt bröllop, förstås. då hade vi varit ungefär tre år försena. men till ak:s (hans fru) systers bröllop. jag hoppas att de har någon nybakt kaka hemma, för jag är nämligen väldigt fikasugen. men det förstås. har de inte bakat nyligt får jag nöja mig med en kopp te.

that´s it- fågelpitt

Kommentarer
Postat av: Daniel

Ajdå, han måste ha åkt på en riktig grabbaförkylning, dom e inte å leka med... Jag vet....

Postat av: annelie

daniel: indeed. han har varit hemma idag med. och han har sovit i princip hela tiden jag jobbade (=8 timmar). då är man lite krasslig. jag vet, för han har ärvt min sjuka som jag hade förra veckan :P
om ane brun, alltså, jag har ju hört henne innan så jag kände igen flera av låtarna hon spelade. menar bara att jag gärna skulle köpa en skiva med henne och lyssna på.

2007-04-03 @ 16:38:05
URL: http://annelufs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback