någon ämnar tysta våra röster

jag blir lite orolig. see, förra veckan fick jag veta att en bekant stängt sin blogg sedan det började ringa till hemtelefonen och då denne svarade la den som ringde på. så höll det på natt som dag. så slog det personen i fråga att det kunde hänga ihop med bloggen. hon stängde ner bloggen och från den stunden har det inte ringt mer.
idag har det ringt två gånger till en annan bloggare. samma sak där, när hon svarade la personen i fråga på. det känns lite olustigt och jag förstår inte vad det är som är i görningen. vem vill att harmlösa bloggar, som inte handlar om något mer provocerande än en, inte alls för privat, bild av livet, ska stängas ner? och vadan dessa samtal?

internet har sina för- och nackdelar. det som publiceras finns för alltid kvar på nätet. man får skriva, i princip, om vad man vill. det måste respekteras och inte ska vi behöva skrämmas till tystnad! inte i något sammanhang, vare sig det är på internet eller i verkliga livet, ska någon få tysta människornas åsikter - såvida de inte olagligt att uttrycka dem.

mitt förslag är följande: alla som drabbas av sådana här samtal:
1. skriv ner tidpunkterna för samtalen
2. gör en anmälan till polisen (är det flera som ringer och anmäler - desto större anledning för poliskåren att ta tag i det!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback