önskas:

Den här utmaningen består i att skriva en önskelista med sju önskningar av valfri karaktär, typ mer godis och fred på jorden ;)
Därefter skickar du utamningen vidare till sju nya vänner i cybern.

Jag önskar mig:
1. en riktig jul. innebörden i ordet riktig är för mig i det här sammanhanget: frid (ett ord med härligt frikyrklig klang, men med en mening som innefattar hela julen för mig), tindrande barnaögon, glädje,  julmat, tända ljus, sång, julklappar (fult och materialistiskt, men jag tänker inte hyckla), ett stycke julevangelium, snö och kyla. jag räknar fler saker till en riktig jul, men det är inte stimulerande att skriva ner det, varken för er eller min skull.

2. en frisörsax med rund "spets". det är vad som står allra högst upp på min nedskrivna önskelista. ungefär tjugo trappsteg över önskning nummer två på listan.

3. att varenda människa ska se över sina vanor och välja att leva ett mer miljövänligt liv.

4. heminredning. jag är less på att inte ha hallmöbler och att ena halvan av datarummet är en tillfällig lösning. jag är less på att sängen fortfarande saknar ben och att det helt enkelt inte finns pengar till allt det där. det behöver ju inte ens kosta 5000 allt som allt.

5. disciplin.

6. en vecka i ceasar milans sällskap. på den tiden skulle jag nog få verktyg till att bli årets hundägare.

7. varning för enorm präktighet: att, om än bara för en dag, hemskheter får upphöra så att alla människor får uppleva en dag utan rädsla. en dag bara. då syftar jag till hemskheter både nära oss och långt bort.

om följande sju vill, så ser jag gärna att denna utmaningen antas av:
thesan
softem
linnea
angelinn
pokker
nini
annie

Kommentarer
Postat av: Daniel

Har du mailat nån önskelista ännu? Har inte sett nåt....

2007-12-07 @ 16:33:56
Postat av: Hosanna

Ceasar Milan är... wow..imponerande!

Postat av: Malin

Ja, den där Alanis, det är nåt visst med henne. Och hjärtstark ? bra ord!

Kul att du kommer med ett önskemål, jag meddelar dig när jag har knåpat ihop en bild till den fina alanis-textraden.

2007-12-07 @ 21:41:24
URL: http://mollysgrove.com/
Postat av: Nini

Jag antog utmaningen ;-)

2007-12-08 @ 11:09:28
URL: http://nini.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback