i julens efterdyningar

i afton går flyttlasset till min lillalilla etta, där det fortfarande hänger en adventsstjärna på väggen och tomtar på alla möjliga ställen. vissa hänger klättrande, andra står på ramar. hur som helst, så är det väldigt juligt i mitt hem än. dock ska det ändras på redan ikväll, tänkte jag. och mina blommor (de som har överlevt månadens sviter) ska få lite mer vatten. och så ska (det här skäms jag för att skriva) disken som lämnades i december diskas. diskas eller slängas. jag avgör saken när jag ser eländet.

pappa är i sundsvall nu. det innebär att det bara är 30 mil emellan oss. hade jag bott kvar i varberg hade jag sagt att det är hur långt som helst. som relativt nybliven norrlänning anser jag att 30 mil är ganska nära, fast långt nog att kategoriseras som en dagsutflykt. 30 mil. det är det kortaste avståndet sedan i julas, då jag var hemma och firade jul med hela, fina familjen.

nåväl. att vi flyttar till min etta innebär att jag inte kommer hålla er så uppdaterade eftersom det inte finns internet där. men det förstås. om jag sätter mig i trapphuset kanske jag kan nalla på någons trådlösa om jag har tur. men det spelar ingen roll i nuläget, för min laptop bor kvar i albins lya över helgen iallafall.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Härligt att börja med en rejäl flyttstädning! :-)

Postat av: hanna

"nåväl. att vi flyttar till min etta innebär"
Vad har jag missat något??
Har ni flyttat ihop??

2007-02-02 @ 23:51:22
URL: http://www.albertssons.com/blog
Postat av: Erik

Hade du till och med kvar juldisken... :P E inte det sånt som kan få va kvar också? *ler* Hade ni trevligt vid grillningen igår? Många kramar... hoppas vi hinner träffas under helgen!

2007-02-03 @ 09:35:56
URL: http://www.fota.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback