jag är inte årets roligaste person

jag har lite bloggabstinens, det ska erkännas, men det är inte så mycket att göra åt eländet. utan dator och internet hemma blir det inte mycket publicerat för er skull, men nu följer datorn med hem, så ett steg närmre internet är jag allt.

jag är på praktik numer. religionlärare på jenningsskolan i robertsfors. i like it. men jag måste verkligen anstränga mig för att komma med lite roliga lektionsidéer. menar, när jag gick ut för att göra engelskapraktiken hade vi fått tusen tips och idéer på vad man kan göra så att det blir lite variation. den här gången är antalet tips noll. det är lite kämpigt, men det är så kul att vara ute i verkligheten och liksom känna på vad som komma skall. förhoppningsvis, alltså.

som ni redan vet är min lägenhet finfin och allt är bra. jag och lovisa skulle äta frulle ihop idag, hade vi bestämt. så blev det också, men jag hade liksom tänkt ha allt framme och perfekt med levande ljus, nästan som om vi hade varit på vår första dejt eller så. problemet var det att vi försov oss. vi vaknade av att det plingade på dörren. tre väckningssignaler hade passerat våra trumhinnor utan att för den skull störa vår sömn. förklaring: albin hade haft migrän i natt och var ytterst trött och stackarn hade fortfarande en massa huvdvärk och orkade inte med dagsljus. lovisa gick ett varv på gården och sen var vi uppe och frukosten framdukad. jag bakade mammas hälsobröd igår, så det var lite lyxfrukost. till och med kokt ägg hade vi ordnat.

ikväll funderar vi på att gå på bio. vi tror att vi vet vilken film vi vill se, men går den inte än så tar vi en annan film. själva lyxen är inte filmen i sig, utan att man insuper den på en biograf, inte sant?


Kommentarer
Postat av: Hanna

Kort om topiker som kanske kan hjälpa dig i din idétorka:

Skriv ner lite olika saker/teman inom ämnet som du skulle kunna tänka dig att prata/som ni ska göra på lappar. Sedan lite förutsättningar som baklänges, utomhus eller annat som kan tänkas inspirera på andra lappar. I en dredje hög lappar kanske du kan använa olika personligheter, vilka som helst, gärna lite galna. Sedan drar du en lapp i varje hög och ser om det kan ge något. Ett alternativ är att låta de små busen göra samma sak inom något som ni håller på med. Kanske låta dem prata någon minut om ett ämne som en person under en förutsättning.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback