brott och straff

det är fredagkväll, jag sitter i min cell på en anstalt någonstans,
jag är dömd för ett brott jag inte begått, men jag hade ingen chans

känns det igen, fröken sundholm? (för er som inte riktigt hängde med där kan jag meddela att det hela handlar om lite nostalgi, tillbaka till då vi var 14,
fröken sundholm och jag, och lyssnade på ronny och ragge, fast de var några andra karaktärer då, kommer bara inte ihåg vad de kallade sig, och då är detta en strof ur en av låtarna.)

man kan säga att jag har begått brottet trots mot tentaplugg hela dagen! jag råkade baka bullar istället. mitt straff? albin impuls-åker iväg på skoterhelg imorrn. aah! och bilen krånglar och med min härliga tur bör jag inte köra den någonstans för då blir jag stående, så då är det lika bra att stanna hemma och plugga, både lördag och söndag kväll. AAAAAAAAAH! någon! hjälp mig ur denna mara!

ett annat brott jag får sona här och nu är att jag inte tog med min egen kamera på skoterturen vi var iväg på på dagen på nyårsafton (låter extremt ambivalent!), utan nallade på albins. nu när jag skulle lägga in bilderna på min dator visade det sig att han redan hade lagt över dem på sin dator. man kan tänka sig att det är straffet, men egentligen inte ändå, för sånt går det att fixa snabbt med våra många usb-minnen. men glöm det, baby. straffet mitt är att det tjorvar sig hela tiden och det syns inte ens att jag har stoppat in kortet i datorn. jag vill kräkas på tekniken!!

nåväl. snart kommer familjen kärkkäinen hit och vi ska spela spel och äta ostbricka. hoppas jag slipper sona något straff för det.

Kommentarer
Postat av: Liv

Trots mot tentaplugg är det bästa trotset. :D Bullar kan vara roligare än skoter ibland..sådeså ;)(Jag är bullmonster, men även fartdåre :))

2007-01-05 @ 19:47:50
Postat av: fröken sundholm

"jag hade fått ett larm om ett knarkargäng som höll till i ett bageri,
där mjölet på brödet och sockret på semlan var knark som gav extacy"

Visst kommer jag ihåg! Det var ju S.W.I.P-snutarna Henry och Jan-Olof!!
Åh, nostalgi.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback