idag får jag blogga hur mycket jag vill!

det fick jag absolut inte göra igår. jag vet inte om ni minns, men igår skrev jag ju den där tentan, och tentatiden var 16-20. jag var klar 17.45 och det gick nog, troligtvis och förhoppningsvis bara bra! 

låt mig berätta om min emotionella berg- och dalbana som jag har åkt nu de senaste dagarna. 

9:e januari: orkar inte plugga, vill bara blogga och baka och träffa kompisar. det var precis vad jag gjorde. på kvällen hade jag samvetskval över att jag inte ens hade pluggat lite grann. tänkte att det nog ordnar sig, av en magisk anledning, när man väl sitter där och skriver. 

10:e januari: låg i sängen till halvfyra, bloggade mest. gick upp en gång för att äta lunch. halvfem var lägenheten dammsugad, iordningstädad och jag var duschad och fräsch. jag hade inte pluggat. den här dagen kom ett hånskratt över mig. helt övertygad om att jag skulle kugga (jag är vanligtvis en sån som känner och tänker att det ordnar sig, klart att jag kommer klara tentan, lite oavsett hur mycket eller lite jag har pluggat) tänkte jag att det är bara löjligt att jag går dit. jag har inte läst böckerna, inte gjort instuderingsfrågorna, eller jo, första sidan av 2½ men det var före jul, jag har just såpass gått igenom nästan alla anteckningar. jag gick bara omkring och flinade för mig själv och såg bara humor i att jag har varit ledig en månad nästan, och ändå inte pluggat nog mycket.

11:e januari: det kanske går ändå. ingen som jag har pratat med har läst hela böckerna, alla satsar på instuderingsfrågor och anteckningar. jag är nog inte så way off som jag har trott? kollar igenom instuderingsfrågorna och inser att jag kunde nästan alla, anteckningarna kunde jag de också. det här kan nog gå bra.
träffade klasskompisar klockan ett på universitetet och gick igenom gubbar och tankesätt. tusan, det sitter ju!
16.00 får vi tentan och jag kunde svara på alla frågor, om än lite torftigt på en. sketanöjd var jag när jag lämnade sal tre i östra paviljongen, med ett leende som liksom bara inte ville försvinna.

kom på att jag inte har några måsten i dag på hela dagen. därav överskriften, och det känns sweet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback