jag ångrar mig

nästan omedelbart, nu efter att jag la ut min manga-varelse, ångrar jag mig att jag publicerade det inlägget, men det känns ännu mer töntigt att ta bort det och därmed inte stå för det än att låta det vara kvar. men bara så ni vet: manga och  jag, vi är inte bundisar alls. tänker mer att manga är till för fantaster och fjortonåringar som vill haka på trenden, och jag tillhör inte någon av dessa två kategorier.

och så till det med att vara vuxen igen. som vuxen bryr man sig inte så hårt vad andra anser och man gör lite mer som man vill. och jag gjorde som jag ville, men jag gjorde något som inte speglar min personlighet alls. och nu ska jag ändå stå för det. puh! det här livet som vuxen är inte lätt, alltså! och jag är så bra på att krångla till det...

Kommentarer
Postat av: Lillsyrran

Eh, är jag ännu mer vuxen än du om jag säger att ja inte ens vet vad en "manga"-figur är? Har nämligen aldrig hört talas om det.... shit.

2007-01-10 @ 13:06:04
Postat av: Anonym

Det var nog ett desperat försök såhär på din 25-års dag för att du skulle känna dig lite yngre :)

2007-01-10 @ 13:49:30
Postat av: Linnea

Det var nog ett desperat försök såhär på din 25-års dag för att du skulle känna dig lite yngre :)

Postat av: puckolie

Om du håller ut i 2 dagar till, så ska du få se vad det är nedräkning för.

Jag vet inte vilken fack det placerar mej i......men min introduktion till manga var när Martin och hans dataspelsnördkompisar flockades och tittade på "japanskt barnprogram" som jag kallar det. (Dragonball Z som dom kallar det...)
Sen stog helt plötsligt Mr. Satan och Goku ovanför min fläkt.

Å tala inte om hur mycket tid och pengar Martin och Johan Hansson la ut på Yu-Gi-Oh kort!
För övrigt ett intresse som Martin delar med John och Elis!!! Haha.

Puss på födelsedagen!

2007-01-10 @ 15:02:36
URL: http://puckolie.blogg.se
Postat av: HannaJo

Nu ska jag också göra mmin egen mangafigur! Du inspirerade mig. Jag lovar att du kan få klippa min lugg när jag kommer och hälsar på nästa gång för luggar växer ju trots allt ganska fort. Så kan jag klippa din lugg om du vill?

2007-01-10 @ 21:43:13
Postat av: Hanna i Dahlen

Hej Annelie!
Vill bara skriva ett inlägg då jag tror att jag faktiskt är ännu äldre än dig...(ej 25 fyllda) då jag inte ens visste vad en manga figur var! ;-)
Ret...ret...

2007-01-11 @ 08:21:48
Postat av: therese

Denna diskussion måste ju betyda att jag är mycket yngre än flera av er. Klart man vet vad MANGA är! Old ladies =)

2007-01-11 @ 14:54:49
Postat av: annelie

therese, jag har tänkt på det här. att du och jag, äldst av alla som skrev inlägg här, har gott att hämta ur manga hur man än vänder och vrider på det.
1. vi kanske inte är lika gamla i sinnet som antalet år vi levt. det är väl nästan aldrig något negativt?
2. vi kanske helt enkelt är mer open minded än de yngre förmågorna, som jag nästan skulle vilja kalla trångsynta och okunniga :P
oavsett vilket, så blir det cred till oss. jag gillar den här ekvationen!! :D

2007-01-12 @ 08:11:49
URL: http://annelufs.blogg.se
Postat av: therese

dina slutsatser verkar mycket väl genomtänkta och nästan vetenskapliga! du är klok du annelie. de andra har blivit väldigt tysta..... stay openminded

2007-01-13 @ 10:18:24
Postat av: puckolie

Jag har inte listat ut vart John (7)och Elis (6) ska placeras..?
"Open Minded" eller bara "Barn av sin tid"?

2007-01-13 @ 15:35:44
URL: http://puckolie.blogg.se
Postat av: annelie

open minded. det är ju just vad barn är, de har inte fastnat i samhällskroppens normer och vett och etikett.
barn av sin tid: manga är tydligen mer av en innegrej nu än vad det har varit innan, så givetvis passar de även in här.
dock har inte jag och therese hakat på trenden, utan har bara kunskap om vad stilen är och innebär.
puss

2007-01-13 @ 16:48:57
URL: http://annelufs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback