vad tentaångest orsakar

jag har egentligen aldrig haft tentaångest, det är ett för starkt ord. tentaoro passar bättre.

den 11 januari har jag tenta i etik och sånt, och enligt ryktena har jag med en hård föreläsare och därmed även domare. och jag har ingen motivation att plugga, men gör det ändå.

inatt drömde jag att vår blide föreläsare visade sig vara ett psykfall värre än de värsta. han struntade totalt i etik och moral och jag var livrädd. denna bild av honom var nog en blandning av mina känslor inför tentan och en bov i NCIS som skar upp halsen på folk. jag kan berätta att jag inte känner mig bättre till mods inför denna dödstenta, men att jag var otroligt glad att vakna upp och inse att jag inte var ensam och dessutom spoonad av någon jag vet inte vill, vare sig kugga mig eller skära upp min hals. tryggt! :)

trots denna hiskerliga dröm sitter jag hellre här än att ta tag i mina fina tankekartor. jag vill liksom bara inte. men innan 12, då ska jag sitta där, med tuschpennor, min blöta bläckpenna och mina finfina, färgglada pappersark och vara kreativ. aaaaaaaaaaaah!

Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Visst är det konstigt. Jag vet att jag borde plugga men ju närmare tenta kommer desto svårare tycker jag det är att motivera sig till det. Det är som nu, jag har tenta på måndag och här sitter jag och gör allt annat än pluggar. Det känns lite trotsigt, låter knäppt eftersom den enda jag trotsar är ju mig själv. Är kanske ett fall för någon beteendevetare att ta sig an. Nu SKA jag gå och förhöra mig själv om diverse olika läkemedel, verkningsmekanismer och biverkningar. Lycka till med tentan den 11:e.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback