vänner som heltidssysselsättning

eftersom jag är ganska nyopererad (en vecka sedan, igår) är jag sjukskriven och jag ska medge att ibland blir jag lite rastlös. framför allt igår blev jag lite rastlös. min underhållning är tvn, men bekymret är att på förmiddagarna är det mest bara skräp på tv. visst kan man kolla på en film när det är så trist utbud i tv-tablån, men det känns inte riktigt rätt. att kolla på film mitt på ljusa dagen, alltså.

dock är det så att angelinn och erik skaffar en vänner-box (alltså, en del, de har inte hela serien än) i taget och jag har lånat ett par. i söndags lånade jag en med 16 avsnitt och tänkte att nu är veckan räddad. vad jag inte tänkte på är att jag inte har så mycket att göra om dagarna och därmed all tid i världen att kolla på vänner bäst jag vill.

16 avsnitt betades av på måndagen. jag ska medge att det känns ganska surt i nuläget, men men. what to do? igår kollade jag på a walk to remember och oprah (det är ju nya avsnitt!!). idag ska jag kolla på den kortare varianten av stolthet och fördom (för att ta den långa i morgon och sedan göra en jämförelse. kanske skriftlig, bara för att jag kan.) och så ska jag kolla på timmarna, håkans favoritfilm. så blir det, fast nog i omvänd ordning. jag ger alltså vika för mitt känslomässigt grundade förbud mot film på dagen. mer kreativitet än så behövs inte för att göra mig nöjd.

nu är det bara en vecka och en dag tills stygnen ska tas bort. spännanade!


Kommentarer
Postat av: Mary

finns aldrig nånting på tv längre, speciellt inte på dagarna.

Postat av: Hanna

Tv är dålig sysselsättning för det mesta.

Jag får lite ont i hela kroppen när jag läser om dina operationsstrapatser. Jag är glad att jag slipper gå igenom något sådant.

2007-01-24 @ 09:55:45
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: puckolie

Håller helt klart med om att tv-utbudet på förmiddagarna är EXTREMT tunt!
Ett perfekt tillfälle att ladda ner alla avsnitt av nån serie som du egentligen inte tänkte kolla på.... Greys Anatomy är mitt tips ;-)

2007-01-24 @ 11:06:11
URL: http://puckolie.blogg.se
Postat av: Erik

Så du tappade bort dig eller? Eller var jag för otydlig... :P Jadu. Vi har ju fler boxar om du vill täcka upp en till dag! :)

2007-01-24 @ 16:36:57
Postat av: martina

åhåhåh!!! jag har perfekta grejen du ska få låna! :D

2007-01-24 @ 17:02:07
Postat av: Bee

Den långa är underbar. jag har den. och jag har varit kär i mister darcy sen jag föddes. typ. men det är hemligt.

2007-01-24 @ 19:26:36
Postat av: Linnea

Det är fruktansvärt, man blir ju knäpp av utbudet på tv, vilken kanal man än tittar på är det ju dom här fantastiskt kreativa ordprogrammen. Men du får börja spela betapet (alfapet på internet) eller gör du kanske det redan? Krya på dig! KRAM!

2007-01-24 @ 19:35:55
URL: http://linneaosd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback