planen och ett löfte till simon

nu, gott folk, är resrutten bestämd. imorgon siktar vi mot prag och sover där en natt till. det har verkligen varit den här resans stora överraskning, tjeckien. där är det fint, rent och trivsamt och vi rekommenderar hjärtligen att ni besöker landet. hur som helst, efter prag kommer vi sträckköra upp till lübeck och innerligt hoppas att vanen håller (det har blivit något krångel med ac:n och kylningen och det finns risk för att weine, som vi kallar fordonet, på något vis skär), och vi skulle uppskatta både hållda tummar och bedda böner. åter till resrutten. efter lübeck tar vi oss via färja över till danmark och sen tar vi bron över till malmö efter att ha strosat i köpenhamn. enligt den planen är vi i sverige senare under eftermiddagen/kvällen på onsdag.


löftet till simon kommer ur en kommentar han gav på det senaste bildinlägget och det gällde en önskan om fler bilder på tomten. jag lovar att nästa gång jag bloggar kommer det komma fler bilder. tillsammans med detta löfte vill jag gärna delge er berättelsen om tomten. vi hade först tänkt att göra det klassiska, att sno grannens (i bua) trädgårdstomte och fota den framför kända byggnader och skicka till de fundersamma grannarna. dessvärre glömde vi bort den planen, och när jag sprang på min tomte i berlin på en bokaffär sa albin först tvärnej till den. aldrig att den skulle få pryda vårt hem, ens med europaresan i åtanke. dock var det så att när vi satt på restaurangen just bredvid affären tio minuter innan affären stängde led jag så av att inte ha köpt den, att jag ändå fick stöd av min käre sambo att kila iväg och köpa den. och på den vägen är det. när vi kommer hem ska tomten få hedersplatsen i möbeln jag är mest emot av alla som vi ska köpa, den möbel jag endast sett ett fint exemplar av någonsin: vitrinskåpet.


det var allt. over and out.


Kommentarer
Postat av: Anna (linneas klasskompis)

Hej!
Ni verkar ha det såå roligt! Vanen ser riktigt mysig ut, hoppas man får provåka när ni kommer hem.
Hemma är allt bra, förutom att jag håller på att jobba ihjäl mig... I helgen ska vi ha byaloppis och då hoppas jag bli av med alla gamla saker jag och resten av familjen samlat i vårt hus de senaste 30 åren. Ha de gött! kramar Anna

2007-07-23 @ 16:23:09
Postat av: Liv

Vad mysigt ni verkar ha det. Håller tummar och tår för att weine ska hålla ihop bra!

Postat av: Lars,Carina,Hilda,Algot och Hugo

Hej! Ni verkar ha en trevlig, varm och innehållsrik semester. Det ska bli kul att träffas när ni kommer hem. Vi längtar! Snart börjar vi våran semester.
Många kramar till er från Lars,Carina,Hilda,Algot och Hugo.

2007-07-23 @ 23:14:33
Postat av: Jorma

Dagen jag föddes var leif gud, och ja lovar dig det är sant.
Sluta brottas nu! Jag är vanlig,,,ynf inför LEIF! PS.Den här isändaren måste vara den ärligaste på denna bloggfen iallafalle!!!!DS.
Blandade tankar JORMA!

2007-07-23 @ 23:53:24
Postat av: Erik

Ursäkta att jag inte kommenterat oftare, men jag är med i vad som händer! :D
Jag ska hålla tummarna och be att allt ska gå bra. Hoppas ni får en fortsatt fin färd.
Kramar/Erik

2007-07-24 @ 15:43:08
URL: http://www.fota.blogg.se
Postat av: pumamannen

Hej hopp gummiknopp....
Roligt att läsa om era äventyr, kul att läsa att ni vänt hemöver igen, sen tycker jag ni ska toppfartstesta vanen på autobahn också :)
Inatt åker vi söderut mot anderstorp.
Möts vi upp på action meet eller?
Kolla bilder ifrån burnouttävlingen i Lse där umeborna dominerade....eller dumminerade på www.plymoog.se
Petterson var fränast enligt juryn :)
Jag och Ottto gick till final, men inte Tommy....tsss :)
Adios amigos.
Ps.Annelie, ge albin en puss ifrån mig DS.

2007-07-26 @ 21:43:26
URL: http://www.race-x.tk
Postat av: pumamannen

rätt adress ska vara www.polymoog.se
klicka sedan på motorweek 07
sedan på burnout

2007-07-26 @ 21:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback